به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۲۹۳۲۹۲

احتمال جنگ تمام عیار با روسیه وجود دارد

احتمال جنگ تمام عیار با روسیه وجود دارد
گروه بین الملل: رئیس جمهور اوکراین گفت، یک جنگ تمام‌عیار با روسیه احتمال دارد اما این را هم گفت که می‌خواهد یک نشست حقیقی با پوتین داشته باشد.
ولودومیر زلنسکی،  در نشست استراتژی اروپایی یالتا در پاسخ به این سوال که آیا احتمال یک جنگ تمام عیار با روسیه وجود دارد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم چنین احتمالی وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: این بدترین چیزی است که می‌تواند اتفاق بیفتد اما متاسفانه احتمالش وجود دارد.
دولت کی‌یف می‌گوید که درگیری‌ها در شرق اوکراین از ۲۰۱۴ که شبه جزیره کریمه به روسیه ملحق شد،‌ باعث کشته شدن ۱۴ هزار تن شده است.
زلنسکی همچنین ادامه داد، روابط با آمریکا بهبود یافته اما این را هم گفت که اوکراین پاسخی واضح به درخواست برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو دریافت نکرده؛ اقدامی که به طور قطع باعث خشم مسکو می‌شود.رئیس جمهور اوکراین همچنین افزود: ما پاسخی مشخص درباره پیوستن اوکراین به ناتو دریافت نکرده‌ایم. اوکراین مدت‌هاست که آماده چنین کاری است. امتناع از پذیرش اوکراین ناتو را که دارد با چالش‌های روسیه دست و پنجه نرم می‌کند، تضعیف می‌کند.
تنش‌ها بین روسیه و اوکراین اوایل سال جاری میلادی و زمانی شدت گرفت که درگیری در شرق اوکراین افزایش یافت و روسیه نیروهایش را در نزدیکی مرز بین دو کشور مستقر کرد.
مسکو، اوکراین را متهم می‌کند که تمایلی به مذاکرات صلح ندارد و در عین حال، زلنسکی هم برای دیدار با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه در این منطقه درگیر علاقه‌ای ندارد.زلنسکی همچنین گفت: صادقانه بگویم من زمانی برای فکر کردن درباره پوتین ندارم.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها