به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۲۹۳۳۱۶

ارتباط سلامت قلب و مغز با مصرف قهوه

ارتباط سلامت قلب و مغز با مصرف قهوه
گروه علمی:مشاهدات جدید نشان می‌دهد نوشیدن منظم قهوه به پیشگیری از حملات قلبی و مغزی کمک می‌کند.مطالعه جدید و بزرگ نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند برای قلب شما مفید باشد. این یافته‌ها، به صورت آنلاین در نشست سالانه انجمن قلب اروپا ارائه شد.
 
به گفته محققان، نوشیدن مقادیر کم تا متوسط یعنی حدود ۳ تا ۱ فنجان در روز ممکن است خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی کشنده و مرگ را به طور کلی کاهش دهد.  جودیت سیمون، محقق ارشد قلب و عروق بوداپست مجارستان گفت: مصرف منظم قهوه تا سه فنجان در روز با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی مرتبط است.

او بیان کرد که مزایای قهوه ممکن است تا حدی با تغییرات مثبت در ساختار و عملکرد قلب همراه باشد. انواع قهوه، کافئین دار، بدون کافئین، دم کرده و فوری، ممکن است تاثیرات متعددی بر قلب داشته باشند.این محقق گفت در یک تحقیق و بررسی جانبی بر روی انواع قهوه که بیشتر مصرف می‌شود، به این نتیجه دست یافتند که قهوه بدون کافئین با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از علل و بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است، در نتیجه و نشان می‌دهد که کافئین جزء این نتایج مطلوب است.

به گفته این محقق، مصرف قهوه فوری با خطر مرگ ناشی ازبرخی علت‌ها مرتبط است، در حالی که مصرف قهوه آسیاب شده به کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و کاهش سکته مغزی کمک می‌کند.  
برای انجام این مطالعه، سیمون و همکارانش اطلاعات نزدیک به ۴۷۰۰۰۰ زن و مرد را که در بانک زیستی انگلستان فهرست شده اند، جمع آوری کردند. در شروع مطالعه، شرکت کنندگان هیچ نشانه‌ای از بیماری قلبی نداشتند و میانگین ۵۶ سال سن داشتند. آن‌ها تا ۱۵ سال تحت مطالعه قرار گرفتند.  

در این مطالعه در مقایسه افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، افرادی که مقدار کمی تا متوسط مصرف می‌کردند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از علل مختلف بودند. محققان دریافتند که شانس آن‌ها برای سکته مغزی ۲۱ و ضریب هوشی کشنده بیماری قلبی ۱۷ کاهش یافته است، اگرچه فقط ارتباطی به جای رابطه علت و معلولی مشاهده شده است.

این یافته‌ها پس از محاسبه سن، جنس، وزن، قد، وضعیت سیگار کشیدن، فعالیت بدنی، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول، درآمد و رژیم غذایی باقی ماند.با استفاده از MRIS قلبی، گروه سیمون همچنین تأثیر مصرف روزانه قهوه بر ساختار و عملکرد قلب را در حدود ۳۱۰۰۰ نفر که به طور متوسط ۱۱ سال تحت مطالعه قرار گرفته بودند، بررسی کردند. آن‌ها دریافتند در مقایسه با عدم نوشیدن قهوه به افرادی که روزانه طور منظم قهوه می‌نوشند، قلب سالم‌تر و عملکرد بهتری دارند.

یکی از متخصصان قلب ایالات متحده این یافته‌ها را بررسی کرد.دکتر گرگ فونارو، مدیر مرکز کاردیومیوپاتی در لس آنجلس می‌گوید: تعداد قابل توجهی از مطالعات مشاهده‌ای نشان داده است که مصرف منظم قهوه با کاهش خطر حمله و حوادث قلبی عروقی ارتباط دارد.او گفت که این یافته‌ها نشان می‌دهد مصرف قهوه، حتی سه تا پنج فنجان در روز، بی خطر است و با مزایای قلبی عروقی مرتبط است.

این متخصص افزود: مکانیسم‌های احتمالی که ممکن است مزایای بالقوه‌ای داشته باشند عبارتند از بهبود حساسیت به انسولین، کاهش التهاب، بهبود عملکرد کبد و اثرات آنتی اکسیدانی.توجه به این نکته مهم است که این یافته‌ها توسط کارآزمایی‌های بالینی تصادفی آینده نگر به اثبات نرسیده است، بنابراین باید با احتیاط تفسیر شود.
برچسب ها: قهوه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها