به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۹۳۳۱۹

درد شبانه شانه می‌تواند خطرناک باشد

درد شبانه شانه می‌تواند خطرناک باشد
گروه علمی: وقتی نصف شب درد دارید، خوابیدن غیرممکن است. علاوه بر آسیبی که می‌بینید، اغلب صبح روز بعد احساس بی‌­قراری می­‌کنید و در نهایت عصبی می­‌شوید؛ اما آن دردهای شبانه ممکن است در تلاش باشند تا چیزی را به شما بگویند!به گفته­‌ی متخصصان، درد شبانه در یک نقطه­‌ی خاص از بدن می‌­تواند هشداردهنده‌­ی این باشد که شما باید ریه­‌های خود را از نظر سرطان بررسی کنید.
 
درد شانه در شب، نشانه­‌ی سرطان ریه
درد شانه می‌­تواند ناشی از بسیاری از بیماری‌­ها باشد؛ اما کارشناسان هشدار می­‌دهند که اگر شب‌­ها متوجه این درد می‌شوید، می‌تواند با سرطان ریه ارتباط داشته باشد. به گفته مرکز سرطان، اگر درد شانه در هنگام استراحت رخ دهد یا در شب تشدید شود، ممکن است نشان‌دهنده‌­ی سرطان ریه باشد.درد شانه تنها نشانه­‌ی اولیه­‌ی سرطان ریه نیست. کاهش بدون دلیل وزن، خستگی مفرط، تنگی نفس، تنفس سخت، سرفه‌­های که رفع نمی‌­شوند،سرفه خونی، تورم غدد لنفاوی و تورم بی‌دلیل اندام فوقانی همگی می‌­توانند از نشانه‌های اولیه سرطان ریه باشند.در حالی که شانه و ریه­‌های شما ممکن است به نظر متصل نباشند، تومور ریه می‌­تواند بر عصب مجاور فشار وارد کند و در نتیجه باعث درد در قسمت شانه شود. درد شانه مرتبط با سرطان ریه در مراحل اولیه ممکن است از فشار تومور روی اعصاب ایجاد گردد.این پدیده‌­ای است که به عنوان درد ارجاعی شناخته می­‌شود که از یک نقطه در بدن ایجاد می­‌شود، اما در ناحیه دیگری احساس می­‌گردد. تومور ریه می­‌تواند باعث ایجاد فشار بر عصبی شود که در نزدیکی ریه­‌ها حرکت می‌­کند. در این مورد، مغز، درد را از سمت شانه تعبیر می‌­کند، در حالی که عصب در داخل ریه­‌ها تحریک می­‌شود.
 
تومور پانکوست 
مرکز سرطان توضیح می‌­دهد که درد شانه هنگامی که صحبت از تومور پانکوست می‌­شود­، یک علامت مهم است. بر اساس یک مقاله، تومور‌های پانکوست تقریبا در همه بیماران باعث درد شانه و بازو می­‌گردد.در اغلب موارد، افراد مبتلا به این نوع سرطان، معمولا مشکلات تنفسی که در سایر سرطان­‌های ریه رایج است، ندارند. به گفته­‌ی کارشناسان، علائم دیگر تومور پانکوست شامل ضعف عضلانی، سوزن سوزن شدن، از دست دادن حس، گرگرفتگی صورت و تعریق بیش از حد صورت است. درد شانه همچنین می‌­تواند به دلیل متاستاز استخوان یا مزوتلیوم پلورال بدخیم باشد

درد شانه همچنین می‌­تواند با متاستاز استخوان یا مزوتلیوم پلورال بدخیم مرتبط باشد. متاستاز‌های استخوانی شامل سرطانی است که در استخوان­‌ها، در این مورد به استخوان‌­های نزدیک شانه، گسترش یافته است. تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد از افراد مبتلا به سرطان ریه در طول دوره بیماری خود متاستاز استخوان را تجربه می­‌کنند.مزوتلیوم پلورال بدخیم سرطانی است که در ریه‌­ها رخ می­‌دهد و اغلب با قرار گرفتن در معرض آزبست همراه است. یک گزارش نشان داد که ۱۴ درصد از اولین علائم مزوتلیوم در بیماران، درد شانه بود.درد شانه تنها نشانه­‌ی اولیه­‌ی سرطان ریه نیست. کاهش بدون دلیل وزن، خستگی مفرط، تنگی نفس، تنفس سخت، سرفه‌­های که رفع نمی‌­شوند، سرفه خونی، تورم غدد لنفاوی و تورم بی‌دلیل اندام فوقانی همگی می‌­توانند از نشانه‌های اولیه سرطان ریه باشند. پزشکان توصیه می­‌کنند که هرگونه درد بدون دلیل که ادامه­‌دار است، باید توسط پزشک ارزیابی شود.
برچسب ها: درد شبانه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها