به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۲۹۳۳۹۷

نقش رئال‌مادرید در جدایی لیونل مسی!

گروه ورزشی: خاویر تباس، رئیس لالیگا مدعی شد امکان جلوگیری از جدایی لیونل مسی از بارسلونا وجود داشته است.
نقش رئال‌مادرید در جدایی لیونل مسی!
در حالیکه به نظر می رسید پروسه تمدید قرارداد لیونل مسی با باشگاه بارسلونا نهایی شده، این بازیکنن در اواخر پنجره تابستانی به پیشنهاد پاری سن ژرمن پاسخ مثبت داده و راهی لیگ فرانسه شد. خاویر تباس که در ماه های اخیر رابطه بسیار بدی با خوان لاپورتا و فلورنتینو پرز بابت پیوستتن به پروژه سوپرلیگ پیدا کرده، یک بار دیگر به روسای دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید حمله کرده و آنها را بابت اتفاقات اخیر مقصر جلوه داد.
جدایی لیونل مسی از بارسلونا: لیونل مسی بزرگ ترین بازیکن تاریخ است و لیاقت او جدایی آنهم به این شکل از بارسا یا لالیگا نبود. من به طور قطع معتقدم که می شد از جدایی این بازیکن جلوگیری کرد و رفتن لیونل مسی از بارسلونا به دلایل مالی نبود. شاید رفتن مسی دردناک ترین اتفاق بود، زیرا شخصا من او را بهترین بازیکن تاریخ می دانم و او نباید در چنین شرایطی بارسلونا را ترک می کرد.

نقش رئال‌مادرید در جدایی لیونل مسی!

من شخصا با لاپورتا و هیئت مدیره بارسلونا در مورد بررسی شرایط حفظ مسی بحث کردم. اگر دلیل این تصمیم اقتصادی بود می شد راه حل های جدیدی را جستجو کرد، اما اگر دلیل دیگری وجود داشته باشد که من دیگر نمی توانم آن را متوجه شوم. من فکر می کنم فصل آینده و با توجه به شرایط باشگاه بارسلونا، خواهیم دید آیا واقعا امکان حفظ مسی وجود داشت یا نه. اگرچه من به تصمیم باشگاه احترام می گذارم، اما شما باید همه چیز را همانطور که هست بیان کنید.
کریستیانو رونالدو، پپ گواردیولا، ژوزه مورینیو و ... فوتبال اسپانیا را ترک کردند. ما این شانس را داشتیم که دو تا از بهترین بازیکن جهان را در دو تیم برتر لالیگا داشته باشیم. ما توانستیم از این موقعیت استفاده کنیم و رقابت های لالیگا را به اوج قدرت برسانیم."
تاثیرگذاری رد پیشنهاد حق پخش روی جدایی لیونل مسی: "اگر لاپورتا با مسی به توافق رسید به این دلیل بود که او پیشنهاد را پذیرفته بود. او بیش از یک ماه با این پیشنهاد موافق بوده و به همین دلیل بود که می گفت که همه چیز خوب پیش می رود. لاپورتا حتی دو بار با من تماس گرفت تا روند توافق سریع تر پیش برود، زیرا به نظر لیونل مسی عصبی شده بود.

نقش رئال‌مادرید در جدایی لیونل مسی!

بر خلاف آنچه اعلام شد، این برنامه پروژه ای به نفع جهانی به همه باشگاه های لالیگا بوده و با چشم اندازی میان مدت به سود باشگاه بارسلونا هم بود. ما به توافق رسیده بودیم و طی 72 ساعت همه چیز خراب شد. من تصور می کنم استراتژی مورد نظظر باشگاه رئال مادرید و ارتباط نزدیک لاپورتا با برنامه سوپرلیگ نقش مهمی در رقم خوردن این اتفاقات داشت.
این تصمیم می توانست تا حد زیادی بر آینده بارسا تاثیر بگذارد و البته فراموش نکنید که تنها سه تیم باقی مانده اند. از 42 باشگاه حرفه ای اسپانیا، 39 باشگاه این توافق را پذیرفته اند. آیا همه آنها دیوانه هستند؟
آیا کارآفرینانی مانندفرناندو رویگ یا پیتر لیم اشتباه می کنند؟ من فکر می کنم شما باید بدانید اشتباهات در جای دیگری رقم می خورد. البته گرچه لاپورتا به اتفاقات دنیای فوتبال اشراف دارد، اما او در سال 2010 باشگاه بارسلونا را ترک کرد. در واقع منظور من این است که شرایط فعلی صنعت فوتبال هیچ ارتباطی با وضعیت ده سال پیش ندارد. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا به مدت یک ماه با قرارداد حق پخش تلویزیونی موافقت کرده بود، اما تا باشگاه رئال مادرید بیانیه داده و در این خصوص اعتراض کرد، نظر لاپورتا نیز عوض شد و او نیز با این طرح مخالفت کرد."
نظر جوزپ بارتومئو در مورد برنامه حق پخش: "من با بارتومئو رابطه پرفراز و نشیبی داشتم، اما او در سال های اخیر در کنار رئال مادرید با من مخالف شده بودند. تصور می کنم به نوع آدم ربایی روانی از طرف فلورنتینو و رئال مادرید انجام شده و مجموعه بارسلونا نیز تحت تاثیر آنها تصمیم می گیرد.

نقش رئال‌مادرید در جدایی لیونل مسی!

​​​​​​​لاپورتا به عنوان استدلال از اتفاقات در دهه 1950 استفاده کرد و نمی خواست همان اتفاق تکرار شود. اما من این را نوعی ربوده شدن باشگاه بارسلونا توسط پرز می دانم و این حالت در گذشته در مورد بارتومئو و حالا در لاپورتا تکرار شده بود.
من فکر می کنم فلورنتینو پرز مرد بسیار باهوشی است و خوزه آنخل سانچز نیز در کنار او قرار دارد. ما به حدی رسیده ایم که انگار شاهد خوان گامپر فلورنتینو هستیم. چه کسی می توانست این شرایط تصور کند؟ این بدان معنا نیست که لاپورتا و فلورنتینو نمی توانند رابطه خوبی داشته باشند، اما به هر حال بارسلونا ابتدا موافق این برنامه بود و بعد نظر خود را عوض کرد.
حتی اگر رئال مادرید تقریبا با همه چیز مخالف باشد، ما بهترین را برای فوتبال اسپانیا می خواهیم و می توانیم علیرغم مواضع این باشگاه نیز به روند رو به رشد خود ادامه دهیم."
تصویر اخیر لاپورتا، فلورنتینو و آنیلی را در حال غذا خوردن: "هنگامی که یکی می پرسد از سوپرلیگ چه چیزی باقی مانده، پاسخ این است که تنها سه باشگاه باقی مانده اند که قصد تغییر استراتژی خود را داشته و در واقع ثابت کنند همه کارهایی که قبلا انجام داده اند اشتباه بوده است. آنها متوجه نمی شوند که باشگاه های بزرگ انگلیسی دیگر در این مبارزه نیستند. اگر آنها تمام این مدت را صرف کارهای دیگر می کردند، شاهد پیشرفت بیشتری بودیم.
فلورنتینو پرز یکی از افرادی است که تصور می کند باشگاه های بزرگ در فوتبال حکمرانی می کنند و باید در مورد همه چیز، حتی هزینه های باشگاه سلتاویگو نیز تصمیم بگیرند. موضوع دیگر این است که فلورنتینو هرگز خودش چیزی نمی گوید و مواضعش را از طریق سخنگویان خود مطرح می کند، اما ما می دانیم که فلورنتینو پشت سر این داستان پنهان شده است. اینگونه فضا متشنج شده و فضایی برای رویاروییی مستقیم که ساده ترین راه حل است، ایجاد نمی شود."

نقش رئال‌مادرید در جدایی لیونل مسی!

پیشنهاد 200 میلیون یورویی رئال مادرید برای خرید کیلیان امباپه علیرغم مواضع پرز: "این تناقض بزرگی است. پیش از این نیز گفته بودم که شرایط رئال مادرید افتضاح نیست. او همچنین گفت که جوانان دیگر فوتبال نمی بینند و این حرف نیز حقیقت ندارد . از من پرسیدند شرایط بازار نقل و انتقالات تابستانی چگونه خواهد بود و من گفتم که توان اقتصادی من کمتر از حد معمول است، اما هر از گاهی ممکن است کارهای بزرگی هم انجام شود. من گفتم که رئال مادرید می تواند کیلیان امباپه یا ارلینگ هالند را جذب کند، اما این کار برای بارسلونا ممکن نیست."
ریخت و پاش های پاری سن ژرمن و منچسترسیتی: "باید به خاطر داشته باشیم که هر دو تیم به دلیل شکایات لالیگا مجازات شدند و در ادامه تبرئه شدند. این وضعیت قابل تحمل نیست و تاکید می کنم که این دو باشگاه دوپینگ مالی می کنند و باید راه حلی درست در مورد آنها به کار گرفته شود.
در سه سال گذشته 800 میلیون پول به پاری سن ژرمن تزریق شده و و درآمد تجاری آنها 20 درصد بیشتر از غول های اروپایی مانند بارسا، مادرید یا یونایتد بوده که این غیر ممکن است. اگر جلوی این کار را نگیرند، در نهایت 20 شیخ متمول عرب بر 20 باشگاه بزرگ حکمرانی خواهند کرد."
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها