به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : ۲۹۳۴۱۵

یواس اوپن؛ یک گام تا جاودانگی جوکوویچ

گروه ورزشی: نواک جوکوویچ و دنیل مدودف با صعود به فینال مسابقات تنیس ازاد امریکا تکرار فینال اوپن استرالیا در سال ۲۰۲۱ را برگزار خواهند کرد.
یواس اوپن؛ یک گام تا جاودانگی جوکوویچ
در نخستین دیدار نیمه‌نهایی، دنیل مدودف به مصاف فلیکس اوژه الیاسیم رفت. ست اول این دیدار با نتیجه ۴-۶ به نفع مدودف به پایان رسید. اوژه که اولین نیمه‌نهایی اش در گرنداسلم ها را برگزار می‌کرد، در ست دوم از حریف روسی اش پیش افتاد ولی با وجود به دست آوردن دو فرصت برای کسب ست دوم، در نهایت اسیر بازگشت مدودف شد و پنج گیم متوالی را واگذار کرد تا دنیل این ست را هم ۵-۷ برنده شود. در ست سوم هم آلیاسیم کانادایی از نظر روحی و جسمی با افت مواجه شد و با نتیجه ۲-۶ مغلوب حریف قدرتمندش شد. با این پیروزی مدودف به دومین فینالش در گرنداسلم های سال ۲۰۲۱ رسید و برای دومین بار در سه سال اخیر به فینال یو‌اس اوپن راه یافت.
 


اما در دیدار دوم این مرحله، شاهد زیباترین مسابقه تورنومنت بودیم. جایی که نواک جوکوویچ علاوه بر انگیزه‌اش برای رکوردشکنی در گرنداسلم‌ها، به دنبال گرفتن انتقام شکست در المپیک برابر ساشا زورف بود. زورف به مانند سه حریف قبلی نوله، ست اول را از او برد و در عین حال سرنوشت مشابهی در ست دوم پیدا کرد، به طوری که نواک با امادگی بدنی بالای خود و البته جدیت بیشترش در کسب امتیازات، ست دوم را با نتیجه ۲-۶ به نفع خود کرد.



در ست سوم با وجود اینکه زورف عملکرد بهتری داشت و دوبار تا آستانه بریک کردن نواک پیش رفت، اما این صربیناتور بود که یک امتیاز بعد از واگذاری رالی ۵۳ شاتی در گیم سرو زورف، نهایتا موفق به بریک کردن قهرمان المپیک توکیو شد و با نتیجه ۴-۶ برنده ست شد.
 


درحالی که جوکوویچ تنها یک ست تا صعود به فینال فاصله داشت، زورف تمام قدرت و دقت خود را در ست چهارم به کار گرفت و نهایتا با حفظ کردن برتری ای که در گیم سوم به دست اورده بود، با نتیجه ۴-۶ این ست را برنده شد تا نواک جوکوویچ اولین بار بعد از سال ۲۰۱۳، کارش در یواس اوپن به ست پنجم کشیده شود.
 


اما گرگ صربستانی که برای به پایان بردن فصل با هر چهار عنوان گرنداسلم‌ها و رسیدن به عدد ۲۱ در تعداد فتح این مسابقات، انگیزه غیرقابل باوری دارد، با پیروزی در ۵ گیم متوالی در استانه پیروزی قرار گرفت، هرچند ساشا تلاش زیادی کرد و یکی از گیم های از دست رفته را برگرداند اما در نهایت حریف جوکو نشد و این تنیسور صربستانی به نهمین فینال خود در یواس اوپن و ۳۱ امین فینال گرنداسلم ها در دوران ورزشی اش رسید تا با راجر فدرر در این رکورد برابر شود. 
 


با پایان مسابقه، در مصاحبه داخل زمین، نواک جوکوویچ در خصوص مسابقه فینال با مدودف خط و نشان کشید  و مدعی شد: " یک مسابقه بیشتر باقی نمانده، تمام  قلب و روح و بدن و ذهنم را برای این مسابقه می‌گذارم، طوری بازی خواهم کرد که انگار آخرین مسابقه دوران ورزشی ام است."
 


فینال یواس اوپن در استادیوم ارتور اش برگزار خواهد شد و برنده به جایزه ۲.۵ میلیون دلاری مسابقات دست پیدا می‌کند.
 

 
برچسب ها: تنیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها