به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۹۳۴۲۱

روایت خواننده زن افغان از ماجرای فرار از کابل

روایت خواننده زن افغان از ماجرای فرار از کابل
گروه فرهنگی: "آریانا سعید" خواننده پاپ 36 ساله افغانستانی که پس از تسلط طالبان بر افغانستان و شهر کابل از این کشور گریخته است، ماجرای فرار خود از کابل را در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه روایت کرده است.آریانا سعید که پس از فرار کشورش در نهایت به همراه نامزدش به آپارتمان خود در شهر استانبول ترکیه نقل مکان کرده، ماجرای فرار خود از شهر کابل پس از سلطه طالبان بر افغانستان را روایت کرده است.

او در این مصاحبه گفت که فردای روز سلطه طالبان بر شهر کابل یعنی در 16 آگوست 2021 موفق به فرار از فرودگاه کابل باهواپیمای ترابری ارتش آمریکا شده است.او با رد فرضیه تغییر طالبان در مقایسه با 2 دهه قبل، گفت: "امیدوارم جهان بفهمد که این طالبان تغییر یافته یا جدید نیست... زنان افغانستان همان زنان 20 سال پیش نیستند و قطعا قرار نیست این اسلام بنیادگرای طالبان را بپذیرند."

او افزود: این همان طالبان بود که از 1996 تا 2001 و زمانی که حملات تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا انجام شد،بر افغانستان حکومت می کرد.آریانا سعید از جامعه جهانی خواست رژیم جدید طالبان را به رسمیت نشناسند زیرا از نظر این خواننده زن افغان، طالبان با مردم افغانستان به ویژه زنان رفتار انسانی ندارند.

او از دولت هند برای حمایت از شهروندان افغانستان قدردانی کرد و همزمان پاکستان را به دلیل حمایت همه جانبه از طالبان که افغانستان را ویران کرده است ، به شدت انتقاد کرد.سعید گفت:" من پاکستان را مقصر می دانم. در طول این سالها ما ویدئوها و شواهدی را مشاهده کردیم که نشان می دهد پاکستان در پشت توانمندسازی طالبان قرار دارد... بنابراین واضح است که من پاکستان را سرزنش می کنم و امیدوارم آنها دست از حمایت طالبان بردارند و دیگر در امور افغانستان دخالت نکنند."

این خواننده پاپ افغان که حدود 1.4 میلیون دنبال کننده در شبکه اینستاگرام دارد گفت او هرگز نمی خواست کشورش را ترک کند اما پس از سلطه طالبان بر کشور احساس می کرد که جایی در افغانستان ندارد و در بهترین حالت باید از این پس در کشورش مثل یک زندانی زندگی کند، چون طالبان تشنه خون او بودند.آریانا سعید درباره ماجرا و نحوه فرارش از افغانستان نیز گفت وقتی می خواست از افغانستان فرار کند هرج و مرج مطلق در فرودگاه کابل وجود داشت. او برای پوشاندن هویت خود چادر پوشیده و روبنده زده بود. او گفت به نامزدش گفته بود اگر در حین فرار از سوی طالبان دستگیر شود، با شلیک به سرش نگذارند اسیر طالبان شود و او را بکشند.

او و نامزدش "حسیب سید" ابتدا در 15 آگوست (روز ورود طالبان به کابل) برای فرار از افغانستان تلاش کردند و برای این کار یک پرواز تجاری رزرو کرده بودند. اما به دلیل هرج و مرج مطلق در فرودگاه کابل موفق نشده بودند سوار پروازشان شوند و از فرودگاه به منزل یکی از اقوام شان در کابل بازگشتند.آنها شانس خود را فردای همان روز دوباره آزمایش کردند و سعید دوباره به فرودگاه کابل رفت و با پسرعموی جوان خود در حالی که چادر و برقع پوشیده و یک کودک را در آغوش گرفته بود همانند یک زوج از 5 ایست بازرسی طالبان در شهر کابل عبور کرده و در نهایت به فرودگاه کابل رسیدند. در فرودگاه سعید از سوی یک شهروند افغان که به عنوان مترجم آمریکایی ها کار می کرد، شناخته شد و به هیات آمریکایی مستقر در کابل گفت تا جان او را نجات دهند.
لحظه خروج آریانا سعید و نامزدش با هواپیمای ترابری ارتش آمریکا از فرودگاه کابل

آریانا سعید در نهایت به همراه نامزدش در 17 آگوست با یک فروند هواپیمای ترابری ارتش آمریکا از فرودگاه کابل به پرواز درآمدند. او و نامزدش ابتدا راهی دوحه، کویت و ایالات متحده شدند و سرانجام برای زندگی به آپارتمان مسکونی شان در شهر استانبول ترکیه بازگشتند.
برچسب ها: آریانا سعید
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها