کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأثیر جالب محیط اطراف بر ریتم راه رفتن افراد

21 شهريور 1400 ساعت 13:02


گروه علمی: بر اساس یک مطالعه جدید، محققان دریافتند که اگر فردی از محیط اطراف خود ناراحت باشد، ریتم راه رفتنش تغییر می‌ کند.دانشمندان دانشگاه بریستول دریافتند افرادی که در محیط‌های شهری احساس آرامش بیشتری می‌کنند، مانند افرادی که احساس آرامش با قدم زدن در طبیعت دارند، از الگو‌های پله‌ای منظمی برخوردار هستند.

یافته‌های منتشر شده نشان می‌دهد که به جای اینکه کیفیت، منحصر به محیط‌های طبیعی باشد، عامل اصلی در محیط، احساس راحتی افراد در آن است. این بدان معنی است که یک محیط شهری با طراحی خوب می‌تواند به اندازه محیط طبیعی مفید باشد.

درک احساس افراد با بررسی راه رفتن
داریا برتان نویسنده ارشد دانشکده علوم روانشناسی بریستول، می‌گوید: "اندازه گیری تغییرات الگو‌های راه رفتن افراد در محیط، به ما این امکان را می‌دهد تا احساس راحتی لحظه به لحظه آن‌ها را درک کنیم. این یک گام مهم در تعیین عینی تأثیر طرح‌های معماری خاص بر رفاه مردم است. "

دانشمندان قبلاً اثبات کرده بودند که گذراندن زمان در فضا‌های سبز مانند پارک‌ها به بهبود احساسات، تمرکز و آرامش کمک می‌کند.داریا افزود: "با کاهش توانایی‌های ما در سنین بالا نسبت به زمانی که در اوج سلامت خود یعنی در جوانی، الگو‌های پله‌ای پا تغییر می‌کند و کندتر می‌شود. "محققان در حال حاضر به دنبال درک این موضوع هستند که کدام عوامل روانشناختی در احساس ناراحتی نقش دارند.


کد مطلب: 293440

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293440/تأثیر-جالب-محیط-اطراف-ریتم-راه-رفتن-افراد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir