به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۲۹۳۴۴۱

کشوری که گران ترین بنزین دنیا را دارد

کشوری که گران ترین بنزین دنیا را دارد
گروه اقتصادی:قیمت بنزین در جاهای مختلف دنیا، متفاوت است و در میان همین تفاوت ها نظرها به سمت کشوری که گران ترین و کشوری که ارزان ترین بنزین جهان را دارند جلب میشود.در سراسر جهان مردم برای رانندگی با خودرو به سوخت نیاز دارند. اوپک برای تثبیت قیمت سوخت های فسیلی و بازارهای نفت بسیارتلاش می کند اما قیمت سوخت همچنان متغییر است. البته این موضوع به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی، زیرساخت ها، درگیری های سیاسی و مالیات نیز مربوط می شود.
 
منبع موثقی لیستی از همه کشور ها از نظر ارزانی قیمت بنزین تهیه کرده است و اعلام کرده است که ارزان ترین بنزین در کشور آنگولا با قیمت هر لیتر 0.24 دلار یا (0.76 دلار برای هر گالن) عرضه می شود و این در حالی است که در ایالات متحده قیمت هر لیتر بنزین برابر با 0.89 دلار یا ( 2.81 دلار برای هر گالن ) است و ایالات متحده در این لیست عنوان سی و ششم را داراست.

لیست کشورهایی با گران ترین قیمت بنزین در دنیا
در ادامه این بخش لیستی از آن ها به ترتیب تهیه کرده ایم:
1_ جمهوری آفریقای مرکزی
قیمت بنزین هر لیتر:2.03 دلار (هر گالن 6.35دلار)
متاسفانه با مجموعه ای از دلایل گیج کننده و نامعلوم جمهوری آفریقای مرکزی، گران ترین بنزین جهان را عرضه می کند.اما یکی از دلایل این گرانی می تواند عوامل سیاسی و موقعیت جغرافیایی باشد. این کشور در خشکی محصور شده است و مسیر های تجارتی همواری ندارد. سوخت باید از طریق رودخانه اوبانگویی یا از راه زمینی منتقل شود که این امر هزینه بر است.
 2_ هلند
قیمت بنزین هر لیتر:1.97 دلار (هر گالن 6.16 دلار)
هلند بالاترین قیمت بنزین را در کل اروپا دارد و آمستردام گران ترین شهر قاره سبز از این نظر است.
3_ نروژ
قیمت بنزین هر لیتر:1.91 دلار (هر گالن 5.98 دلار)
نروژ دارای بالاترین قیمت سوخت در اسکاندیناوی است و سومین کشور گران قیمت از این نظر در جهان است.
4_ فنلاند
قیمت بنزین هر لیتر:1.81 دلار (هر گالن 5.66 دلار)
همانند دانمارک، مالیات های بالا دلیل اصلی تبدیل فنلاند به کشوری گرانقیمت از نظر سوخت است.
 5_ دانمارک
قیمت بنزین هر لیتر:1.81 دلار (هر گالن 5.66 دلار )
دانمارک در این لیست جزو پنج کشور گران قیمت از نظر بنزین است. از آنجایی که این کشور مشهور به گرانی است، احتمالاً این قیمت از نظر مردم عجیب نیست!
6_ یونان
قیمت بنزین هر لیتر:1.80 دلار ( هرگالن 5.63 دلار )
یونان کشوری نسبتا ارزان است اما قیمت بالای سوخت در این کشور همیشه عامل تنش بین دولت و مردم بوده است.
7_ ایتالیا
قیمت بنزین هر لیتر:1.78 دلار ( هر گالن 5.57 دلار )
ایتالیایی ها عاشق دوچرخه سواری هستند و این فقط به این دلیل نیست که دوچرخه ظاهر خوبی دارد یا می توانند با آن به راحتی از خیابان های باریک قرون وسطایی عبور کنند. بلکه دوچرخه ها جایگزین خوبی برای خودرو های سواری هزینه بر هستند.
8_ پرتغال
قیمت بنزین هر لیتر:1.77 دلار ( هر گالن 5.54 دلار )
اگرچه پرتغال یکی از ارزان ترین کشور های اروپای غربی است اما یکی از بالاترین قیمت های سوخت در منطقه را نیز دارا می باشد و این مطلب گویای خیلی چیزها است!
قیمت بنزین هر لیتر:1.75 دلار ( هرگالن 5.47 )
9_ ایسلند
ایسلند کشوری است که برنامه ریزی کرده است وابستگی خود را به سایر کشورها در زمینه انرژی متوقف کند. حدود 85 درصد از انرژی مورد نیاز این کشور از طریق انرژی های تجدید پذیر تولید می شود.
10_ سوئد
قیمت بنزین هر لیتر:1.74 دلار ( هر گالن 5.44 دلار )
سوئد در جایگاه یازدهم ارزان ترین کشور اسکاندیناوی از نظر نرخ بنزین است.
11_ فرانسه
قیمت بنزین هر لیتر:1.73 دلار ( هر گالن 5.41 دلار )
اعتراضات جلیقه زرد ها در سال های 2018 و 2019 در نتیجه همین افزایش قیمت بنزین بود.
12_ آلمان
قیمت بنزین هر لیتر:1.65 دلار ( هر گالن 5.16 دلار )
آلمان سال هاست که به دنبال کاهش تولید گاز های گلخانه ای است و تعجبی ندارد که مالیات های وارد بر بنزین را افزایش دهد زیرا می خواهد مصرف سوخت های فسیلی را کاهش دهد.
13_ انگلستان
قیمت بنزین هر لیتر:1.64 دلار ( هر گالن 5.13 دلار )
مانند دیگر کشور های اروپایی، انگلستان به دلیل اعمال مالیات های بالا بر نرخ بنزین، یکی از گرانقیمت ترین کشور ها از نظر سوخت می باشد.
14_ باربادوس
قیمت بنزین هر لیتر:1.64 دلار ( هر گالن 5.13 دلار )
با وجود اینکه باربادوس یک جزیره است اما به بسیاری از کشور های تولید کننده نفت نزدیک است. و قیمت سوخت آن از جزایر دیگری مانند سنت لوسیا کم تر است.
15_ ایرلند
قیمت بنزین هر لیتر:1.59 دلار ( هر گالن 4.97 دلار )
جزایر همیشه از نظر قیمت سوخت ضرر می کنند زیرا بیشتر تمایل به واردات دارند تا تولید.
16_ بلژیک
قیمت بنزین هر لیتر:1.582 دلار ( هر گالن 4.94 دلار )
مردم بلژیک بسیار بیشتر از سایر اروپایی ها کمبود نفت دارند. آن ها تقریبا بیشتر از سایر مردم اروپای غربی انرژی مصرف می کنند.
17_ سوئیس
قیمت بنزین هر لیتر:1.58 دلار ( هر گالن 4.94 دلار )
در سوئیس چیزی وجود ندارد که ارزان باشد. یکی از دلایل قیمت بالای بنزین در این کشور، محصور شدن در خشکی است بنابراین واردات انرژی کمی سخت تر و گران تر است.
18_ سنگاپور
قیمت بنزین هر لیتر:1.56 دلار ( هر گالن 4.88 دلار )
سنگاپور ممکن است کوچک باشد اما از موقعیت و زیر ساخت های پیشرفته خود استفاده کرده و به بزرگترین کشور از نظر تجارت نفت در جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است.
19_ استونیا
قیمت بنزین هر لیتر:1.55 دلار ( هر گالن 4.85 دلار )
استونی دارای بالاترین قیمت بنزین در بین کشور های حوزه بالتیک است. مانند لتونی، استونی از لحاظ تاریخی بیشترین میزان تامین انرژی خود را به روسیه وابسته کرده است. این وابستگی آن را در برابر نوسانات بازار و درگیری های سیاسی آسیب پذیر کرده است.
20_ اسلوواکی
قیمت بنزین در هر لیتر:1.50 دلار ( هر گالن 4.69 دلار )
با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اسلوواکی یکی از کشور هایی بود که از نظر قیمت سوخت سخت ترین وضعیت را تجربه کرد و دلیلش این بود که این کشور از نظر انرژی بسیار به روسیه وابسته بود.
21_ نیوزلند
قیمت بنزین هر لیتر:1.49 دلار ( هر گالن 4.66 دلار )
نیوزلند به همان اندازه که کشور زیبایی است، گران نیز هست. البته این مسئله تعجب آور نیست زیرا این جزیره دور افتاده است و توسط سایر جزایر احاطه شده است.
22_ کرواسی
قیمت بنزین هر لیتر:1.49 دلار ( هر گالن 4.66 دلار )
بار دیگر در اینجا، مالیات است که به عنوان دلیل شماره یک قیمت بالای سوخت مطرح می شود. اتحادیه اروپا مالیات غیر مستقیم اجباری دارد که بر این وضعیت تاثیر می گذارد. همچنین کرواسی به دلیل اینکه می خواهد در بین دیگر کشور ها بدرخشد؛ مالیات بیشتری نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه پرداخت می کند.
 23_ اسپانیا
قیمت بنزین هر لیتر:1.48 دلار ( هر گالن 4.63 دلار )
بیشتر انرژی مورد استفاده اسپانیا، سوخت های فسیلی است. با این وجود این کشور توانایی تولید مقدار بالای این انرژی را ندارد. در واقع این انرژی برای برآورده ساختن نیاز های این کشور کافی نیست و این بدان معناست که اسپانیا مجبور است از سایر کشور ها انرژی وارد کند. که معمولا قیمت بالاتری دارند.
24_ لتونی
قیمت بنزین هر لیتر:1.45 دلار ( هر گالن 4.54 دلار )
لتونی تنها کشور حوزه بالتیک نیست که در این لیست حضور دارد اما به هر حال در جایگاه 25ام کشورهایی که گران ترین قیمت بنزین را دارا هستند، قرار گرفته است.
25_ صربستان
قیمت بنزین هر لیتر:1.43 دلار ( هر گالن 4.47 دلار )
در مورد علت گرانی بنزین در صربستان بحث های مختلفی وجود دارد؛ یک نظریه این است که علت این گرانی بدهی زیادی است که صربستان به شرکت انرژی روسیه، گازپروم دارد.
26_ سنگال
قیمت بنزین هر لیتر:1.43 دلار ( هر گالن 4.47 دلار )
سنگال نه تنها بیست و هفتمین کشور از لحاظ گرانی بنزین است، بلکه هزینه خرید و نگهداری خودرو نیز در آن بسیار گران است.
27_ لوکزامبورگ
قیمت بنزین هر لیتر:1.42 دلار ( هر گالن 4.44 دلار )
لوکزامبورگ یکی از گران ترین کشور ها از نظر قیمت سوخت در جهان است اما یکی از ارزان ترین کشور های اروپای غربی نیز بشمار می رود.
28_ آلبانی
قیمت بنزین هر لیتر:1.42 دلار ( هر گالن 4.44 دلار )
بسیاری از کشور ها به دلیل مالیات گرفتن، قیمت سوخت بالایی دارند اما آلبانی نسبت به سایر کشور ها، مالیات بیشتری بر نفت اعمال کرده است و شصت درصد قیمت بنزین در این کشور حاصل مالیات است که آلبانیایی ها از آن خوشحال نیستند.
29_ مونته نگرو
قیمت بنزین هر لیتر:1.37 دلار ( هر گالن 4.32 دلار )
منته نگرو کشوری نسبتا جوان است، این کشور در سال 2006 از صربستان استقلال یافت و بخشی از این کشور به دلیل کشمکش های طولانی که داشته است، زیر ساخت های ضعیفی دارد.
برچسب ها: بنزین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها