به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۹۳۴۵۷

توصیه‌های طب ایرانی برای رهایی از کرونا

توصیه‌های  طب ایرانی برای رهایی از کرونا
گروه سلامت: متخصص طب سنتی گفت:افراد برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و همچنین درمان مبتلایان به کرونا مواد غذایی همچون سوپ سبزیجات،میوه‌های شیرین مثل به، سیب و مرکبات شیرین و رب انار شیرین مصرف کنند.مژگان تن ساز، استاد طب سنتی  در پاسخ به این پرسش که «مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و درمان آن چیست؟»، بیان داشت: مهمترین نکته سبک زندگی است و اتفاقاتی که به در سبک زندکی می‌افتد به پیشگیری و درمان کووید کمک می‌کند.

وی ادامه داد: این توصیه‌های سبک زندگی چه برای افرادی که می‌خواهندبه کرونا مبتلا نشوند و چه افرادی که مبتلا شده و برای بهتر درمان شدن قابل اجراست.این متخصص طب سنتی با اشاره به اصول اصلی در سبک زندگی، یادآور شد: در این اصول ششگانه هوا، خوردنی و آشامیدنی‌ها بسیار مهم است؛ اینکه افراد در خوردن و آشامیدن منظم باشند و درهم خوری و برهم خوری نداشته باشند.

تن ساز متذکر شد: ممکن است افراد درهم نخورند، اما وقتی هنوز غذای خورده شده هضم نشده روی آن چیزی مثلا شیرینی یا میوه می خورند. افراد برای جلوگیری از ابتلا و همچنین درمان بهتر کرونا سوپ سبزیجات بخورند؛ به ویژه سبزیجاتی که هویج ، روغن زیتون و زعفران دارند.وی اضافه کرد:میوه‌های شیرین مثل به و سیب شیرین، مرکبات شیرین و رب انار شیرین مصرف کنید.

این متخصص طب سنتی ابراز داشت: از پُر خوری، تند خوردن و غذاهای دارای رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی پرهیز کنند، فست فود نخورد. سر وقت بخوابند، از خواب نابجا پرهیز کرده و از خواب روز و عدم خواب در شب پرهیز کنند. دستمال آغشته به گلاب را در کنار تشک خود قرار دهند.

تن ساز تصریح کرد:عصاره گل سرخ نیز در خواب با آرامش موثر است. فعالیت فیزیکی مناسب داشته باشند. حداقل روزی یک یا دوبار اجابت مزاج داشته باشند. اگر کسی در اجابت مزاج مشکل داشت می‌تواند یک روز در میان سوپ سبزیجات با روغن زیتون بخورد؛ همچنین 3 تا 5 انجیر خیسانده قبل از هر وعده غذایی مصرف کند.
وی ابراز داشت: گل سرخ روی غذاها ریخته یا به صورت چای دم کرده و مصرف کند. استرس نکته بسیار مهمی است و باید از شرایط تنش زا پرهیز کنیم.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد:‌ خوردن میوه‌های تقویت کننده مغز و قلب مانند به و سیب، پرتقال و لیمو یا استنشاق گلاب می‌تواند استرس‌های فرد را کاهش دهد. تمرین روزانه تنفس عمیق به صورت حبس دم و بازدم عمیق کمک کننده است.

تن ساز اظهار داشت: در پیشگیری از ابتلا اگر افراد کمی دارچین، زنجبیل، سیر و پیاز، تخم گشنیز و فلفل سیاه را  به غذای خود اضافه کنند؛ این مواد کمک می‌کند تا افراد به کووید کمتر مبتلا شوند.وی با بیان اینکه شستشوی حلق و بینی با نمک و آب رقیق و نوشیدن جرعه جرعه عسل با آبلیموی تازه در جلوگیری از ابتلا به کرونا کمک کننده خواهد بود،گفت:‌ مصرف سیاه دانه به عنوان یک ضد ویروس مناسب مطلوب است؛ به این صورت که پودر سیاه دانه به همراه عسل مصرف شود.این متخصص طب سنتی با بیان اینکه بوییدن مواد خوشبو موثر است، افزود: مثل دود کردن اسپند اما این ماده برای بیماران دارای مشکلات ریوی توصیه نمی‌شود.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها