به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۲۹۳۴۷۸

هشداربوش نسبت به خطر تروریست‌ها

هشداربوش نسبت به خطر تروریست‌ها
گروه بین الملل: جورج دبلیو بوش در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر به خاک آمریکا نسبت به بروز خطر جدیدی برآمده از داخل خود این کشور هشدار داد.
 جورج دبلیو بوش که در زمان وقوع حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ رئیس جمهور آمریکا بود در سالگرد وقوع این حملات و در مراسم یادبود مربوط به آن  در شنکسویل پنسیلوانیا گفت: ما شاهد مدارک و شواهد فزاینده مبنی بر این که خطرات علیه کشور ما می توانند نه از سمت مرزها بلکه از جانب خشونتهای تجمیع شده در داخل بروز پیدا کنند بوده‌ایم. تداخلهای فرهنگی کمی بین افراطگران خشونت طلب در خارج و افراطگران خشونت طلب در داخل وجگود دارد. آنها فرزندان یک روح ناپاک هستند و وظیفه ما است که با آنها رویارو شویم.
آمریکا در سالهای اخیر شاهد جهش در تهدیدات تروریستی داخلی به ویژه از سمت سفیدپوستهای نژادپرست بوده و اوج این تهدیدات را در حمله شش ژانویه به کنگره آمریکا ازسوی حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق تجربه کرد.این حمله کنندگان امید داشتن به این که نگذارند قانونگذاران کنگره نتیجه انتخاباتی که در آن ترامپ در برابر بایدن شکست خورد را تایید کنند.
بوش با یادآوری اتحاد مردم آمریکا بعد از حملات ۱۱ سپتامبر خواستار بازگشت به آن روحیه در ضمن بروز اختلافات سیاسی فزاینده در کشورش شد.این رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت: درخصوص اتحاد آمریکا آن روزها به نظر با روزگار ما فاصله زیادی دارند. به نظر می‌رسد نیروهای بدنهاد در زندگی عادی ما در کارند و بخش خیلی زیادی از سیاست ما تبدیل به تقاضای عریان برای خشم، ترس و انزجار شده است.
ترامپ  در هیچ یک از مراسم یادبود مربوط به سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر حضور پیدا نکرد. او در بعد از ظهر آن روز مجددا دروغش درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را خطاب به گروهی از افسران پلیس نیویورک در مکانی در نزدیکی خانه‌اش در منهتن تکرار کرده و گفت جرم و جنایت در این شهر چنانچه به پلیس آن اجازه اقدام بدهند متوقف خواهد شد.بوش همسرش لورا به همراه کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در مراسم یادبود برگزار شده در بنای یادبود مربوط به حملات ۱۱ سپتامبر در شنکسویل ایالت پنسیلوانیا شرکت کردند. آنجا جایی بود که پرواز ۹۳ یونایتد ایرلاینز بعد از آنکه مسافران بر هواپیماربا ها غلبه کردند سقوط کرد. این هواپیما در یک مزرعه سقوط کرده و نگذاشت که هدف دیگری مورد اصابت قرار بگیرد.بوش اظهار کرد: اقدامات یک دشمن در غالب فداکاری پاسخگوهای اول، کمک‌های دوجانبه خارجی‌ها، همبستگی مبتنی بر حزن و منزلت روح یک مردم را فاش کرد. ما به ملت زخم خورده خود افتخار کردیم.
بوش از زمانی که ریاست جمهوری را ترک کرد به ندرت سخنرانی علنی درباره حملات ۱۱ سپتامبر که حدود ۳۰۰۰ تن را در نیویورک، واشنگتن و شنکسویل کشت، ایراد کرده است. این حملات بوش را به اجرای حمله‌ای تحت رهبری آمریکا به افغانستان که طالبان را از قدرت در کابل کنار زده و اسامه بن لادن رهبر القاعده را فراری داد واداشت.



 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها