به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۲۹۳۴۸۲

کاهش خطر ابتلا به کرونا با ورزش روزانه

کاهش خطر ابتلا به کرونا با ورزش روزانه
گروه علمی:بر اساس یک پژوهش صورت گرفته، انجام منظم ورزش می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را به میزان ۳۴ درصد کاهش دهد. بر اساس یک پژوهشی که از سوی انجمن بیماری‌های قلبی «ریو دو ژانیرو» به انجام رسیده است، انجام ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط و یا ۷۵ دقیقه ورزش سنگین در هفته می‌تواند به میزان ۳۴ درصد، مانع ابتلا به انواع شدید ویروس کرونا شود.
 
در این پژوهش، محققان سطح فعالیت‌های بدنی پیش از عفونت و نیز اقدامات قرنطینه‌ای را با گسترش موارد بهبودی از کرونا مورد مقایسه قرار دادند. در این پژوهش، از طریق یک پرسشنامه آنلاین داده‌ها پیرامون نتایج بالینی که شامل عوارض، داروها، مدت اقامت در بیمارستان و سایر عوامل مانند سن، جنسیت، بیماری‌های مزمن و فعالیت‌های بدنی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین افزون بر این موارد، رابطه میان سطح فعالیت‌های بدنی و عوارض ابتلا به ویروس و نیز طول مدت ماندن در بیمارستان و ونتیلاتور مورد بررسی قرار گرفت.بر اساس این گزارش، حدود ۱۰ درصد به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند و میانگین بهبودی در میان مردان بالای ۵۵.۵ درصد بود. نتایج این مطالعه از شواهد موجود در خصوص فواید ورزش بدنی در طول همه گیری کرونا حمایت می‌کند.

گفتنی است در ماه آوریل نیز طبق پژوهشی که از سوی «کایزر پرمننته» (Kaiser Permanente) که در زمینه مدیریت بر مراکز پزشکی و درمانی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در آمریکا فعالیت دارد، انجام شده بود و طی آن روی نزدیک به ۵۰ هزار نفر پژوهش صورت گرفته بود، نشان داد فعالیت بدنی منظم حمایتی را در برابر ابتلا به ویروس کرونا به وجود می‌آورد و امکان ورود به بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ را کاهش می‌دهد.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها