به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۲۹۳۴۸۴

پیام رهبر القاعده در سالروز یازدهم سپتامبر

پیام رهبر القاعده در سالروز یازدهم سپتامبر
گروه بین الملل: در بیستمین سالروز حملات تروریستی یازدهم سپتامبر، ایمن الظواهری، یک پیام ویدیویی از رهبر القاعده منتشر شده است. رهبر سازمان تروریستی القاعده در این پیام ویدیویی پیروان خود را به مبارزه علیه غرب فراخوانده است.
در اواخر سال گذشته (۲۰۲۰) شایعاتی مبنی بر مرگ ایمن الظواهری، رهبر شبکه تروریستی القاعده منتشر شده بود. اکنون یک پیام ویدیویی ۶۰ دقیقه‌ای از او منتشر شده است. این پیام ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافته است.الظواهری در این پیام ویدیویی هواداران خود را به مبارزه علیه غرب و متحدان آن‌ها در خاورمیانه فراخوانده است. کارشناسان با بررسی این ویدیو به این نتیجه رسیده‌اند که الظواهری دست‌کم تا اوایل سال جاری زنده بوده است.ریتا کاتس، مدیر سایت "گروه اطلاعاتی" به بخشی از این ویدیو اشاره می‌کند که مربوط به حمله به مواضع نظامی روسیه در شمال غربی سوریه می‌شود. این حمله روز اول ژانویه سال جاری روی داده بود. از این رو، تاریخ تهیه این فیلم در سال جاری بوده است.گروه اطلاعاتی یک سازمان غیردولتی است که در حوزه بررسی و تحلیل تبلیغات آنلاین جریان‌های افراطی و گروه‌های جهادگرا فعالیت می‌کند.
الظواهری در بخش دیگری از پیام ویدیویی خود به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اشاره کرده و آن را نشانه شکست آمریکا پس از ۲۰ سال جنگ در افغانستان دانسته است. اما او در این پیام به تسلط طالبان بر افغانستان اشاره‌ای ندارد.ایالات متحده آمریکا ۲۵ میلیون دلار برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری الظواهری گردد، پاداش تعیین کرده است.


 
برچسب ها: القاعده
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها