کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله جدید اسرائیل به مواضع حماس

21 شهريور 1400 ساعت 14:39


گروه بین الملل: در واکنش به پرتاب موشک از سوی نوار غزه به خاک اسرائیل، نیروی هوایی این کشور بار دیگر مواضع حماس را بمباران کرد. از سوی دیگر، اسرائیل اعلام کرده است چهار نفر از شش زندانی فراری فلسطینی را دستگیر کرده است.
تنش بین اسرائیل و حماس طی هفته گذشته بار دیگر تشدید شده است. حملات موشکی به خاک اسرائیل ادامه دارد و اسرائیل نیز در واکنش به آن، اقدام به حمله به مواضع حماس در نوار غزه کرده است.ارتش اسرائیل اعلام کرده است که حمله موشکی روز یکشنبه پاسخی به پرتاب موشک به خاک خود بوده است.در پی فرار شش زندانی فلسطینی، تنش بین حماس و اسرائیل شدت یافته بود. این شش فلسطینی موفق شده بودند روز دوشنبه ششم سپتامبر از یک زندان امنیتی در اسرائیل بگریزند.
اسرائیل اعلام کرده است که چهار نفر از این زندانیان فراری را مجددا دستگیر کرده است. روز جمعه، نیروهای نظامی در نوار غزه اقدام به پرتاب یک موشک به سوی اسرائیل کرده بودند.
این حمله پس از انتشار خبر دستگیری دو نفر از این زندانیان فراری صورت گرفته بود. حمله‌ای که روز شنبه نیز در ارتباط با دستگیری دو زندانی دیگر تکرار شد.
ارتش اسرائيل در حمله هوایی روز یکشنبه اعلام کرده بود که هدف از این اقدام مواضع حماس در نوار غزه بوده است. پس از درگیری‌های یازده روزه در ماه مه بین اسرائیل و حماس که منجر به کشته شدن ۲۵۰ فلسطینی و ۱۳ اسرائیلی شده بود، بارها آتش‌بس توافق‌شده از سوی طرفین نقض شده است.


 


کد مطلب: 293486

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293486/حمله-جدید-اسرائیل-مواضع-حماس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir