کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظر رهبر اکثریت سنا درباره ۱۱ سپتامبر

21 شهريور 1400 ساعت 14:43


گروه بین الملل: رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی با یادآوری حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر که ۲۰ سال قبل اتفاق افتاد، گفت، در آن زمان گمان می‌کرد رخدادهای مربوط به این حادثه منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود.

چارلز شومر یادآور شد که در زمان اعلام خبر اصابت هواپیما به مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک در باشگاه ورزشی مربوط به مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشت.
شومر اظهار کرد: مردم فکر کردند یک هواپیمای کوچک تک نفره سقوط کرده است. و بعد ما پشت سر هم تماشا کردیم که چه اتفاقی دارد می‌افتد و سپس دیدیم که یک هواپیمای دیگر سقوط کرد و حالا همه می‌دانند که این یک اتفاق جدی و وحشتناک است.
این دموکرات اهل نیویورک بیان کرد زمانی که لباس پوشیده و سوار خودرویش شد شاهد برآمدن دود از پنتاگون بود.
او تصریح کرد: من سریعا دوش گرفتم، لباس پوشیدم و سوار خودرویم شدم و دیدم که یک هواپیما در ارتفاع پایین دارد روی پوتوماک پرواز می‌کند. و بعد شاهد برخاستن دود درست در جایی که پنتاگون قرار داشت بودم. به خودم گفتم خدای من. این جنگ جهانی سوم است.
شومر همچنین درباره روز بعد از این حادثه هنگامی که جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت و هیلاری کلینتون، سناتور دموکرات در آن زمان را به شهر نیویورک همراهی می‌کرد، تعریف کرد.
او اظهار کرد: غم‌انگیزترین چیزی که هرگز فراموش نمیکنم و هر روز به آن فکر می‌کنم مشاهده صفی متشکل از حدود ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ نفر با نگاه‌های درمانده روی صورت‌هایشان و حمل تصاویر است. کسانی که می‌گفتند، بیل شوهر من را ندیدی؟، مری، دختر من را ندیدی؟ هیچ کس نمیدانست چه کسی زنده است و چه کسی نیست.
شومر گفت، وقتی که روز بعد به واشنگتن برگشت از بوش درخواست ۲۰ میلیارد دلار بودجه برای کمک به نیویورک کرد که بوش با آن موافقت کرد.
او اظهار کرد: من گفتم آقای رئیس جمهور نیویورک واقعا نیازمند ۲۰ میلیارد دلار بودجه در کنار بودجه‌ای که شما به مابقی کشور اختصاص میدهید است. بوش گفت که شما آن را میگیرد و دیدم دهان کارمندانش از تعجب باز ماند.


کد مطلب: 293490

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293490/نظر-رهبر-اکثریت-سنا-درباره-۱۱-سپتامبر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir