به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۲۹۳۵۰۰

جدیدترین وضعیت واکسیناسیون کارگران

جدیدترین وضعیت واکسیناسیون کارگران
گروه اقتصادی:مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ایجاد پایگاه‌های تجمیعی و سیار واکسیناسیون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱۲ استان تاکنون خبر داد.
 بهگزارش ایسنا، همایون توفیقی  اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، واکسیناسیون عمومی کارکنان شاغل در شهرک‌های صنعتی با اولویت کلان شهرک‌ها در استان‌های گلستان، اردبیل، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، قزوین، یزد، لرستان، آذربایجان شرقی، زنجان و تهران آغاز شده است.

وی افزود: پیش از این، استان‌های خراسان رضوی و قم نسبت به ایجاد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهرک‌های صنعتی منطبق بر دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کرده بودند و پیگیری برای افزایش گستره واکسیناسیون در سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز توسط مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در حال انجام است.

گروه‌های سنی مشمول واکسیناسیون کارگران
به گفته مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اکنون متولدان سال ۱۳۵۵ و قبل از آن در سراسر کشور و همچنین متولدان ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۵ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، قم و هرمزگان هستند، امکان ثبت‌ نام در سامانه واکسیناسیون کرونا را دارند.

وی افزود: با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی برخی استان‌ها، از جمله خراسان رضوی که در پنجمین موج طغیان ویروس کرونا شرایط حادی داشتند، کارگران خط تولید و پشتیبانی تولید واحدهای صنعتی و تولیدی متولد سال ۱۳۶۲ و قبل از آن نیز زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفتند.
توفیقی همچنین تأمین امنیت و سلامت جسمی مدیران و کارگران واحدهای تولیدی را مطالبه به‌حق فعالان اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و از پیگیری برای اخذ موافقت دانشگاه‌های علوم پزشکی و دریافت سهمیه واکسن برای کارکنان شاغل در این مناطق و تسری واکسیناسیون برای کل جامعه هدف خبر داد.

اشتغال یک میلیون نفر در شهرک‌ها
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اشتغال حدود یک میلیون نفر پرسنل در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تصریح کرد: به دلیل فضاهای مورد استفاده در بخش تولید، ایاب و ذهاب، تعدد برخوردها و مراودات، تماس با محصولات مورد استفاده در جامعه، آسیب پذیر بودن قشر کارگری از نظر اقتصادی، مسائل مربوط به بهداشت خانواده و امنیت شغلی در صورت ابتلاء، کارگران جزو گروه‌های پرخطر و در معرض آسیب‌های بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا هستند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت واکسیناسیون جامعه شاغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تاکید کرد که نتیجه واکسیناسیون گروه‌های پرخطر، دستیابی به ایمنی عمومی در جامعه هدف است که همواره از دغدغه‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

به گزارش ایسنا، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۵ شهرک و ۳۲۴ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها