به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۲۹۳۵۱۳

طرح امنیتی ویژه انتخابات پارلمانی عراق

طرح امنیتی ویژه انتخابات پارلمانی عراق
 گروه بین الملل: وزارت دفاع عراق از آغاز طرح امنیتی ویژه انتخابات پارلمانی ماه اکتبر خبر داد.
مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق وابسته به وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد، کمیته عالی امنیتی انتخابات پارلمانی اجرای طرح امنیتی میدانی جامع در بغداد و سایر استان‌ها را کلید زده است.
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جلسه فوق العاده کابینه اعلام کرد، برای ممانعت از وجود تقلب در انتخابات، اقدامات شدید امنیتی وضع شده است.وی گفت، تمامی اقدامات لازم در مورد انتخابات به ویژه تامین امنیت آن، حفاظت از شفافیت آن با نظارت سازمان ملل تدارک دیده شده است.
کمیساریای انتخابات عراق  اعلام کرد، ۶۰۰ ناظر خارجی بر انتخابات پارلمانی زودهنگام کشور نظارت خواهند داشت.طبق اعلام کمیساریا، ۳۲۴۹ نامزد در قالب ۲۱ ائتلاف و ۱۰۹ حزب در کنار شخصیت های مستقل برای کسب ۳۲۹ کرسی در پارلمان عراق وارد گود انتخابات می شوند که قرار است دهم ماه اکتبر برگزار شود.قرار بود دوره پارلمان فعلی سال ۲۰۲۲ پایان یابد اما در پی اعتراضات مردمی و برکناری دولت سابق به نخست وزیری عادل عبدالمهدی در سال ۲۰۱۹، احزاب سیاسی تصمیم گرفتند انتخابات زودهنگام برگزار کنند.دولت الکاظمی در ماه مه ۲۰۲۰ با هدف اداره دوره گذار تا زمان برگزاری انتخابات زودهنگام از پارلمان رای اعتماد گرفت.
این انتخابات در حالی برگزار می شود که حملات تروریستی داعش علیه اهداف مدنی، نظامی و امنیتی تشدید شده و نیروهای عراقی در شمال، غرب و شرق کشور برای مقابله با این حملات در حال انجام عملیات نظامی گسترده هستند.


 
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها