به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۲۹۳۵۵۶

این رژیم غذایی ضد ویروس کرونا است

این  رژیم غذایی ضد ویروس کرونا است
گروه علمی: یک مطالعه جدید می‌گوید با کمک نوعی از رژیم غذایی می‌توانید از سیستم ایمنی بدن خود محافظت کنید و به کرونا مبتلا نشوید.ز آنجا که انواع بسیار خطرناک و جدیدی از کرونا مانند سویه دلتا همچنان در حال گسترش است و تأثیر مخربی بر زندگی جهانیان  دارد، اکنون بسیار مهم است که سیستم ایمنی بدن خود را با روش‌های مختلف، ایمن نگه دارید.

در حالی که دریافت واکسیناسیون کرونا، بهترین راه مطلق برای جلوگیری از تحمل علائم شدید نوع دلتا است، رژیم غذایی غنی از غذا‌ها که از سیستم ایمنی شما پشتیبانی می‌کند تنها یک قدم اضافی است که می‌توانید بردارید (علاوه بر واکسن) تا به شما در مبارزه با بیماری کمک کند.مطالعه اخیر منتشر شده در BMJ نشان داد کسانی که از رژیم گیاهی و رژیم غذایی دریایی پیروی می‌کنند، کمتر از سایرین،   علائم کرونای متوسط ​​تا شدید را تجربه می‌کنند.

این مطالعه کارکنان مراقبت‌های بهداشتی را که در معرض ابتلا به کرونا قرار داشتند، از شش کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده بررسی کرد و از شرکت کنندگان خواسته شد که یک نظرسنجی آنلاین را از ۱۷ ژوئیه تا ۲۵ جولای ۲۰۲۰ تکمیل کنند، که شامل ویژگی‌های جمعیت شناختی، اطلاعات رژیم غذایی و پیامد‌های کرونا می‌شود.

دکتر هیونجو کیم، دستیار ارشد این پژوهش در دانشگاه جانسون گفت: "در مقایسه با شرکت کنندگانی که رژیم‌های گیاهی را دنبال می‌کردند، افرادی که از رژیم‌های حاوی کربوهیدرات کم و پروتئین بالا پیروی می‌کردند، احتمال بیشتری برای ابتلا به کرونای متوسط ​​تا شدید داشتند. "

یکی از محدودیت‌های اصلی این مطالعه این است که اکثر شرکت کنندگان پزشک مرد بودند، بنابراین یافته‌ها همچنین باید در کارکنان مراقبت‌های بهداشتی زن تکرار شود تا قطعی‌تر شود. با این حال، ثابت شده است که تبعیت از رژیم غذایی گیاهی مزایای زیادی را برای سیستم ایمنی بدن و سلامت کلی شما به همراه دارد.

دکتر شارون پالمر، معروف به متخصص تغذیه با گیاهان، می‌گوید: "این مطالعه نشان می‌دهد که رژیم غذایی در واقع در شدت علائم و مدت بیماری نقش دارد. در حالی که قبلاً هیچ تحقیقی در این مورد انجام نشده است، ما می‌دانیم که تحقیقات ارتباط قوی بین تغذیه و ایمنی بدن را نشان داده اند، که نه تنها کیفیت رژیم غذایی افراد را در بر می‌گیرد، بلکه در صورت داشتن عوامل بهداشتی مرتبط با رژیم غذایی نامناسب، مانند چاقی، دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی موثر است ".

به طور دقیق‌تر، این مطالعه مشخص کرد، افرادی که رژیم گیاهی را دنبال می‌کردند ۷۳ درصد کمتر از افرادی که از رژیم گیاهی استفاده نمی‌کردند از  کرونای متوسط ​​تا شدید رنج می‌بردند. این یافته‌ها پالمر را شگفت زده نکرد  و افزود که ما از قبل می‌دانیم که برخی مواد مغذی از جمله ویتامین A، C و E و همچنین مواد شیمیایی گیاهی و فیبر، ممکن است برای حمایت از سلامت سیستم ایمنی مهم باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها