کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گروسی: نیازی به صدور قطعنامه علیه ایران نیست

22 شهريور 1400 ساعت 0:25


گروه سیاسی: رافائل گروسی،‌ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران در فرودگاه وین گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطع ارتباط بزرگی با ایران داشته که این موضوع در سفر به تهران حل شد.
توافقی با دولت قبلی ایران داشتیم که نیاز داریم  دولت جدید نیز به آن متعهد باشد تا موضوعات باقی مانده با آژانس حل شوند.
من به شورای حکام نظرات و دیدگاه‌هایم را ارائه خواهم کرد، به آنها چیزهایی را که بدست آوردم توضیح خواهم داد و آنها المان‌های جدیدی را در اختیار خواهند داشت و آنها درباره صدور قطعنامه تصمیم گیری خواهند کرد. 
نیازی به صدور قطعنامه نیست. فکر می‌کنم موفق شدیم تا فوری‌ترین موضوع را که از دست دادن قریب‌الوقوع اطلاعات بود که تا دیروز با آن مواجه بودیم را برطرف کنیم. ما الان یک راه‌حل داریم.
مذاکرات من با مدیرکل آژانس انرژی اتمی ایران بسیار صریح بوده و این مذاکرات سازنده بود. به نظر می رسد که با این توافق، فضایی برای دیپلماسی فراهم شده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همواره به دنبال ایجاد راه حل است. الان یک مسیر در برابر ما قرار دارد و ما دیدارهای دیگری خواهیم داشت.
به جایگزینی دوربین‌های شکسته شده و خراب شده در کارخانه کرج خواهیم پرداخت و سرویس دیگر دوربین‌ها به زودی و طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت.
به طور کلی درباره برنامه غنی سازی ایران صحبت کردیم اما پس از سرویس مجدد دوربین‌ها، نیاز داریم تا با دولت جدید ایران بشنیم و درباره موضوعات نگران کننده صحبت کنیم و مشکلات را مطرح کرده و با آنها مذاکره کنیم. پس از نشست‌ها و گفت‌وگوها در وین به تهران باز خواهم گشت و با مقام‌های ارشد ایرانی گفت‌وگو خواهم کرد.


کد مطلب: 293569

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293569/گروسی-نیازی-صدور-قطعنامه-علیه-ایران-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir