کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هاشمی طبا:

اصلاح‌طلبان حتی اگر بازگردند کاری نمی‌توانند کنند

22 شهريور 1400 ساعت 12:11

گروه سیاسی:
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان باید اول فکر ارائه دهند که هیچ کدام فکری ندارند می‌خواهند جدید باشند یا چهره قدیمی بنابراین به قدرت هم برگردند کاری نمی‌توانند کنند.


 اصلاح طلبان این روز‌ها امید دارند تا انتخابات مجلس شرایط کشور به شکلی رقم بخورد که دوباره آن‌ها بتوانند به متن تحولات سیاسی برگردند.
مصطفی هاشمی طبا در گفتگو با نامه نیوز درباره بازگشت اصلاح طلبان به قدرت در کوتاه گفت: امروز کسی نمی‌تواند جلب اعتمادعمومی کند چه رسد به اصلاح‌طلبان. اگر اصلاح طلبان بخواهند دوباره قدرت بگیرند، ناگزیر به طرف کار‌های سیاسی می‌روند، نه طرح برنامه.وی افزود: اصلاح طلبان به فرض قدرت بگیرند سئوال اصلی آن است که چه کار می‌خواهند برای مملکت انجام دهند، اساسا چه برنامه‌ای دارند؟ معتقدم فضا و شرایط کنونی کشور به شکلی است که حتی اگر اصلاح‌طلبان به قدرت برگردند نمی‌توانند کاری کنند، چون برنامه ندارند. البته موضوع فقدان برنامه در جریان اصولگرا نیز دیده می‌شود.
این فعال اصلاح طلب اظهار کرد: صرف در اختیار گرفتن دولت و مجلس فایده ندارد. برای حل یا رسیدگی به مسائل و مشکلات مملکت برنامه داشت. یکی از این مسائل رسیدگی به موضوعات محیط زیستی است، جنگل، آب، رودخانه و زمین در حال تخریب شدن هستند و هیچ کس هم برنامه‌ای برای حل این موضوع ندارد.

وی درباره شانس اصلاح طلبان برای بازگشت به قدرت با چهره‌های قدیمی بیان کرد: اصلاح طلبان باید اول فکر ارائه دهند که هیچ کدام فکری ندارند می‌خواهند جدید باشند یا چهره قدیمی. اصولگرا‌ها نیز همین طور هستند. اگر آن‌ها انجام دادن کاری برای مملکت هستند، باید اول اقدامات بسیار عمیق و ریشه‌ای انجام دهند، اما هیچ کدام جرأت و امکان آن را ندارند.
هاشمی طبا درباره نیاز اصلاح طلبان به پالایش درونی گفت: هر گروه و دسته‌ای خود به خود پالایش می‌یابد، اما نیرو‌های جدید نیز باید اندیشه‌ای برای اداره کشور داشته باشند که این اندیشه ندارند. این‌ها نیز افکار سیاسی شان به نظرات اصلاحی شان می‌چربد و از زاویه سیاسی به مسائل نگاه می‌کنند بنابراین وقتی به قدرت می‌رسند متوجه می‌شوند واقعیت با آنچه تصور می‌کردند بسیار متفاوت است و هیچ ابتکار عملی هم ندارند بنابراین همان راه گذشته را ادامه می‌دهند.


کد مطلب: 293662

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293662/اصلاح-طلبان-حتی-اگر-بازگردند-کاری-نمی-توانند-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir