به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۲۹۳۶۹۶

اگزما با بروز مشکلات روانی در کودکان مرتبط است

اگزما با بروز مشکلات روانی در کودکان مرتبط است
گروه علمی:به گفته محققان، اگزما فقط باعث تحریک پوست کودکان نمی شود بلکه اغلب ممکن است با افسردگی، اضطراب و مشکلات خواب نیز مرتبط باشد. مطالعه بر روی بیش از ۱۱۰۰۰ کودک و نوجوان انگلیسی نشان داد افرادی که اگزمای شدید دارند دو برابر بیشتر از کودکان بدون اگزما دچار افسردگی بالینی می‌شوند.
 
دکتر «کاترینا ابوآبارا» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: اگزما یک بیماری خارش دار همراه با پوست قرمز است.وی در ادامه می‌افزاید: دوره و شدت بیماری می‌تواند بسیار متغیر باشد. اغلب در اوایل دوران کودکی ظاهر می‌شود، اما می‌تواند در هر سنی رخ دهد. معمولاً به صورت دوره‌ای است، مدتی اوج می‌گیرد و سپس فروکش می‌کند، اما این چرخه‌ها می‌توانند در طول سال‌ها مزمن شوند.

این خطر در بین کسانی که سابقه خانوادگی بیماری یا شرایط مرتبط با آن مانند آسم و آلرژی دارند افزایش می‌یابد.
به گفته ابوآبارا: این شرایط بسیار شایع است و تا ۲۰ درصد از کودکان و ۱۰ درصد از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگزمای شدید علاوه بر ارتباط با دو برابر شدن خطر افسردگی، ریسک رفتارهای مرتبط با افسردگی و اضطراب را که معمولاً نشان دهنده مشکلات اساسی روحی و روانی است، دو برابر می‌کند. موارد شدید نیز احتمال مشکلات خواب را افزایش می‌دهد.به گفته محققان، درمان تهاجمی‌تر و تخصصی حتی برای اگزمای خفیف ممکن است زندگی کودکان را بهبود بخشد و دارای مزایای طولانی مدت برای سلامت روان آنها است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها