به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۲۹۳۷۰۱

پیش‌بینی آلزایمر با دقت 99 درصد

پیش‌بینی آلزایمر با دقت 99 درصد
گروه علمی:هوش مصنوعی جدید و فناوری یادگیری عمیق ممکن است بتواند آلزایمر اولیه را با دقت 99 درصد تشخیص دهد. تیمی از دانشگاه فناوری کوناس در لیتوانی فناوری جدیدی طراحی کرده‌اند که ممکن است بتواند با تجزیه و تحلیل اسکن‌های مغزی، آلزایمر اولیه را با بیش از ۹۹ درصد دقت پیش بینی کند.
 
بیش از شش میلیون آمریکایی مبتلا به آلزایمر هستند که اکثریت آنها بالای ۶۵ سال سن دارند؛ هیچ درمان شناخته‌ شده‌ای برای آلزایمر وجود ندارد و بسیاری از همین درمان‌های موجود نیز برای درمان این بیماری اثربخشی ندارند.
هوش مصنوعی جدید و فناوری یادگیری عمیق ممکن است بتواند آلزایمر اولیه را با سرعت دقیق تقریباً کامل تشخیص دهد.

ریتیس ماسکلونیاس، یکی از محققان این پروژه گفت: «متخصصان پزشکی در سراسر جهان تلاش می کنند آگاهی خود را از تشخیص زودهنگام آلزایمر افزایش دهند  که به افراد آسیب دیده شانس بیشتری برای درمان می دهد».
اگر به همان اندازه که تبلیغ می‌شود، روش مبتنی بر هوش مصنوعی بتواند روش تشخیص آلزایمر را تغییر دهد، می‌تواند به پزشکان در تشخیص زودتر و دقیق‌تر این بیماری کمک کند؛ این امر باعث می‌شود درمان احتمالی نیز زودتر شروع شود.

ماسکلونیاس، محقق پروژه باور دارد، اگرچه این فناوری‌ها هرگز (یا حداقل به زودی) به طور واقعی جایگزین متخصص پزشکی نمی‌شوند ، اما می‌توانند به دنبال تشخیص و کمک به موقع باشند. در حالی که در حال حاضر هیچ درمانی برای آلزایمر یا زوال عقل وجود ندارد، تشخیص زودهنگام هنوز می‌تواند مهم باشد و به افراد کمک در خطر کمک کند. 
برچسب ها: آلزایمر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها