به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۲۹۳۷۳۵

طالبان: کلاس‌های مختلط مغایر اسلام است

طالبان: کلاس‌های مختلط  مغایر اسلام است
گروه بین الملل: دانشگاه‌های افغانستان در آینده تفکیک جنسیتی می‌شوند و کلاس‌ها زنانه و مردانه خواهند بود. عبدالباقی حقانی، وزیر آموزش عالی طالبان، تحصیل مشترک را مغایر اصول شرع و ارزش‌ها و سنن ملی خوانده است.
گروه طالبان که پس از سلطه بر افغانستان ادعای تحول داشت و اطمینان خاطر می‌داد که رویکردهایش به نسبت ۲۰ سال قبل تغییر کرده، درس خواندن دانشجویان دختر و پسر در کنار یکدیگر را مخالف شرع و عرف دانسته است.طبق اعلام وزیر آموزش عالی طالبان، جداسازی جنسیتی تنها مشمول کلاس درس نخواهد بود، بلکه در کل محوطه دانشگاه‌‌ها نباید هیچ دختر و پسری با هم برخورد داشته باشند. حقانی گفته است: «اگر چنین امکانی فراهم نبود، برای اطمینان از رعایت اصول، باید کلاس‌ها به طور متناوب برگزار شوند.»
گروه طالبان ترجیح می‌دهد استادان زن را برای تدریس دانشجویان زن به کار گیرد اما در عین حال حضور اساتید مرد در کلاس‌ها را به شرط رعایت احکام شرعی ممنوع نکرده است. عبدالباقی حقانی گفت، پوشش کامل اسلامی دانشجویان از جمله این شروط هستند.طالبان از اواسط ماه اوت کنترل اوضاع در افغانستان را به دست گرفته‌‌اند و زنان این کشور نگران بازگشت به گذشته و به قهقرا رفتن حقوقی هستند که در سال‌های گذشته کسب کرده‌اند.
حاکمان جدید افغانستان در روزهای گذشته نیز رویکردی خشونت آمیز نسبت به راهپیمایی‌های فعالان حقوق بشری و مدافعان حقوق زنان در شهرهای مختلف داشته اند. با وجود این که تجمعات مجوز داشتند، کنشگران با ضرب و شتم و دستگیری و تهدید مواجه شدند.
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها