کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وجود سه میلیون آواره جنگی در افغانستان

22 شهريور 1400 ساعت 15:46


گروه بین الملل: سازمان "کمک به گرسنگان جهان" آلمان نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داد. این سازمان اعلام کرده که بیش از نیمی از ساکنان افغانستان نیازمند مواد خوراکی، آب آشامیدنی، خدمات درمانی و پزشکی و همچنین سرپناه هستند.به باور سازمان امدادی "کمک به گرسنگان جهان" باید زمینه برای عرضه کمک‌های نوع‌دوستانه به مردم افغانستان فراهم گردد.
این سازمان تاکید کرده است که وظیفه عرضه کمک‌های نوع‌دوستانه باید بر ملاحظات سیاسی و مناقشه با دولت جدید افغانستان ارجحیت داشته باشد.این سازمان همچنین از دولت جدید افغانستان خواسته است که امکان عرضه کمک‌های نوع‌دوستانه به مردم آن کشور را فراهم آورد و امنیت جانی امدادگرایان در آن کشور را تامین کند.گفته می‌شود از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون بیش از ۵۹۰ هزار نفر در جریان نبردهای داخلی در افغانستان ناگزیر به ترک خانه و زادگاه خود شده‌اند.کمیسیاریای امور پناهندگی سازمان ملل متحد نیز شمار آوارگان جنگی در خود افغانستان را سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.بسیاری از این آوارگان پیش از تصرف کابل تلاش کرده بودند خود را به پایتخت افغانستان برسانند. اکنون احتمال داده می‌شود که شمار بیشتری از مردم این کشور در پی به قدرت رسیدن طالبان بر آن باشند خاک افغانستان را ترک کنند.
گرد مولر، وزیر توسعه و کمک‌های عمرانی آلمان نیز پیش از برگزاری کنفرانس کمک‌های نوع‌دوستانه سازمان ملل برای افغانستان نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ در آن کشور هشدار داده بود.

 


کد مطلب: 293742

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293742/وجود-سه-میلیون-آواره-جنگی-افغانستان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir