به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۲۹۳۷۵۶

کشف تابوت عصر برنز با یک تبر

کشف تابوت عصر برنز با یک تبر
گروه فرهنگی: باستان‌شناسان در انگلستان موفق به کشف یک تابوت چندهزارساله نادر به همراه تبر یک جنگجو شدند.به گزارش ایسنا ، باستان‌شناسان اعلام کردند یک تابوت چهارهزار ساله نادر عصر برنز را که از کنده درخت بلوط ساخته شده است در کنار یک تبر نادر متعلق به یک جنگجو در انگلستان کشف کرده‌اند.به رغم سایر تابوت‌های متعلق به جنگجویان عصر برنز بریتانیا، این تابوت در اعماق استخر یک باشگاه گلف کشف شده است.
 
این تابوت که یکی از ۶۵ تابوت مشابه کشف‌شده در بریتانیا محسوب می‌شود، فقط از یک کُنده چوب و با تخیله بخش‌های داخلی آن ساخته شده است.کارشناسان با توجه به تبر تشریفاتی سالمی که در کنار این تابوت کشف شد به این نتیجه رسیدند که این تابوت به یک جنگجوی بلندمرتبه تعلق دارد. نکته قابل توجه درباره این تبر سالم ماندن قبضه چوبی آن در کنار بخش سنگی آن است.

تاکنون فقط ۱۲ مورد از چنین تبری در بریتانیا شناسایی شده است و باستان‌شناسان معتقدند این تبر بیش از آن‌که به عنوان یک ابراز مورد استفاده قرار بگیرد، به عنوان نمادی از قدرت کاربرد داشته است.زمانی که پروژه مرمت این آثار به پایان برسد آن‌ها به موزه «کالکشن» در «لینکلن» منتقل خواهند شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها