به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۲۹۳۷۶۵

میقاتی: برای اداره لبنان عصای جادویی نداریم

میقاتی: برای اداره لبنان عصای جادویی نداریم
گروه بین الملل: کابینه لبنان  نخستین جلسه‌ خود را در کاخ «بعبدا» به ریاست رئیس جمهوری این کشور برگزار کرد. موضوع این جلسه به کمیته تدوین بیانیه وزارتی، بیان افکار و ایده‌های وزراء و گرفتن عکس‌های یادگاری اختصاص دارد.
 نخست وزیر لبنان در ابتدای این جلسه تأکید کرد که "دولت جدید به خاطر همه لبنان و برای همه لبنانی ها کار خواهد کرد و بین کسانی که وفادار هستند یا مخالف هستند ، کسانی که حمایت خود را از ما اعلام می کنند و کسانی که این کار را نمی کنند، تبعیض قائل نخواهد شد. "
نجیب میقاتی در آغاز جلسه دولت جدید افزود: "کارهای زیادی در انتظار ما است و کشور نیاز به اقدامات استثنایی دارد."درست است که ما چوب جادویی نداریم، زیرا شرایط بسیار دشوار است ، اما با اراده محکم ، همه ما می‌توانیم به عنوان یک تیم فعال، برخی از آنچه را که مردم امیدوارند محقق کنیم. "
میقاتی خطاب به وزرای جدید گفت: "لبنانی‌ها را ناامید نکنید. بگذارید سخنان شما با عمل همراه باشد. زمان با ارزش است و راهی برای هدر دادن آن وجود ندارد. موفقیت شما در وزارتخانه های شما به معنای موفقیت همه لبنانی ها در دستیابی به چیزی است که برای آنها زندگی آبرومندانه ای بدون تحقیر یا تفکر آرزو ایجاد می کند. "
منابع نزدیک به نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان اعلام کردند، عناوین اصلی بیانیه وزراء، حول محورهای اقتصادی، اجتماعی، معیشتی و به صورت مختصر است به ویژه اینکه عمر دولت قبل از ورود به انتخابات پارلمانی که قرار است در ماه مه برگزار شود و با توجه به بحران‌های خطرناکی که نیازمند اتخاذ اقدامات فوری برای کنترل روند صعودی آن و مهار آن است، کوتاه می‌باشد.
منابع مذکور همچنین اعلام کردند، این بیانیه شامل بندهای مربوط به انفجار مهیب بندر بیروت در چهارم اوت گذشته و بررسی پیامدهای آن و پرونده‌های اقتصادی در رابطه با موضوع کارت حمایت مالی، افزایش یارانه و برق و همچنین مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی که میقاتی متعهد به برگزاری آن در موعد مقرر خود شده و همچنین انتخابات شهرداری و اختیاری، بندهای بهداشتی و حیاتی که با ابتکارعمل فرانسه مطابقت دارد، خواهد بود.
این منابع اختلاف بر سر مضمون بیانیه وزیران را بعید دانستند.
نجیب میقاتی از روز شنبه نشست‌های پیاپی خود با وزراء را با هدف رایرنی در خصوص دیدگاه آنها نسبت به فعالیت وزارتخانه‌ها و پرونده‌های اساسی و مهم مورد نیاز و مقدمه‌چینی برای بیانیه وزارتی آغاز کرده است.
میقاتی اخیرا در نشستی که وزرای جدید و سابق ذی‌ربط حضور داشتند موضوع کوپن حمایتی را که قبل از تشکیل دولت توسط راوول نعمة و رمزی مشرفیة، وزرای سابق اقتصاد لبنان ارائه شده بود، مطرح کرد.
در همین راستا، آلان حکیم، وزیر پیشین اقتصاد لبنان خاطرنشان کرد، این دولت، دولتی است که نماینده و واسطه بین کسانی که لبنان را اشغال کرده و عوامل داخلی است.
حکیم همچنین گفت، لبنان به یک برنامه جامع در سطح این کشور و برنامه‌های داخلی مربوط به تمامی وزارتخانه‌ها در زمینه‌های بهداشتی، آموزشی، مالی و اقتصادی احتیاج دارد اما با اختلافات ‌وتناقض‌های موجود در داخل دولت هیچ پیشرفت چشمگیری محقق نخواهد شد.
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها