به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۲۹۳۷۷۴

کاهش‌ وزن و افزایش‌ انرژی با رژیم‌ بدون قند

کاهش‌ وزن و افزایش‌ انرژی با رژیم‌ بدون قند
گروه علمی: این روز‌ها، یافتن غذا‌هایی که قند ندارند، بسیار سخت است، که از نظر بهداشتی خبر خوبی نیست، زیرا انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که قند اضافه شده به رژیم غذایی تا ۲۵ گرم (حدود شش قاشق چای خوری) در روز برای زنان و ۳۶ گرم (نه قاشق چای خوری) در روز برای مردان محدود شود.از آنجا که دنیای مدرن ما محدود کردن قند اضافه شده را بسیار دشوار می‌کند، تمرکز بر رژیم‌های غذایی با حداقل قند، که گاهی اوقات به عنوان رژیم بدون قند نیز نامیده می‌شود، چندان ساده نیست.هیچ تعریف مشخصی از رژیم بدون قند وجود ندارد، اما معمولاً به معنی حذف تمام قند اضافه شده است اکثر نسخه‌های لاغری قند طبیعی را از میوه‌ها، سبزیجات نشاسته‌ای و سبزیجات ریشه‌ای تامین می‌کنند.

تفاوت شکر افزوده شده با شکر طبیعی در چیست؟
این دو عبارت اغلب می‌توانند گیج کننده باشند و بسیاری از مردم تفاوت واقعی بین آن‌ها را نمی‌دانند. قند اضافه شده هر نوع شیرین کننده‌ای است که به غذا اضافه می‌شود، در مقابل شکر طبیعی به طور طبیعی در غذا وجود دارد. به عنوان مثال، فروکتوز که به طور طبیعی در میوه‌ها وجود دارد یک قند طبیعی است. عسل و شربت افرا نیز منابع طبیعی قند هستند، اما وقتی به غذا اضافه می‌شوند، از نظر فنی هنوز شکر افزوده در نظر گرفته می‌شوند، اگرچه انتخاب بهتری از قند مصنوعی هستند.به طور کلاسیک، شکر از نیشکر یا چغندر قند گرفته می‌شود.

فواید رژیم بدون قند
اگر تصمیم بگیرید که میزان قند اضافه خود را به حداقل برسانید، مزایای زیادی برای سلامتی خواهید داشت. این مزایا  شامل کنترل وزن، بهبود تمرکز و توجه، بهبود میکروبیوم روده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش است.  "قند زیاد در رژیم غذایی باعث افزایش قند خون می‌شود. با گذشت زمان، قند خون بالا و پایین می‌آید و بدن را تحت فشار قرار می‌دهد و می‌تواند شما را خسته کند. این موضوع به استرس فوق کلیوی می‌افزاید، که می‌تواند شما را بیشتر خسته و کسل، خسته و بی حس کند.

چگونه شکر را کاهش دهیم؟
لازم نیست برای همیشه از همه قند‌های اضافه شده اجتناب کنید، اما مهم است بدانید که قند افزوده چه تاثیری روی شما می‌گذارد تا بتوانید بهترین حالت خود را احساس کنید. ارزش تلاش را دارد، زیرا کاهش مصرف قند باعث افزایش سلامت کلی و طول عمر می‌شود.
برچسب غذا را بررسی کنید و به دنبال "قند اضافه" باشید
از منابع واضح قند افزوده آگاه شوید و آن‌ها را حذف کنید
"بیشتر غذا‌هایی که می‌خورید را در غذا‌های کامل و حداقل فرآوری شده متمرکز کنید.
رژیم غذایی خود را با سبزیجات سرشار از فیبر سرشار کنید تا به شما احساس سیری و پروتئین بدهد که به طرز شگفت انگیزی می‌تواند به کنترل هوس شیرینی کمک کند
غلات کامل، سبزیجات ریشه دار و سبزیجات نشاسته‌ای را به عنوان منبع کربوهیدرات‌های دیر سوز انتخاب کنید و میوه برای دسر داشته باشید
برچسب ها: کاهش وزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها