به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۹۳۸۱۶

قطعنامه‌‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد

قطعنامه‌‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد
گروه سیاسی: قدرت‌های غربی تصمیم‌ گرفتند که در جریان نشست سالانه شورای حکام آژانس بین‌المللی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران قطعنامه‌ای صادر نشود.
در عین حال در این نشست که از روز دوشنبه آغاز شد، مدیر کل آژانس انتقادهایی از ایران بیان کرد.نشست سالانه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنرانی آغازین این نشست بار دیگر از وجود مواد هسته‌ای در چهار نقطه از ایران ابراز نگرانی کرد و گفت هنوز ایران درباره این مواد به پرسش‌های آٰژانس پاسخ نداده است.
 گروسی که  از ایران بازگشته گفت که در یکی از این اماکن، آثار اورانیوم طبیعی و در سه مکان دیگر، اورانیوم تغییریافته کشف شده است.
به گفته مدیر کل آژانس، ایران برخلاف تعهداتش در چارچوب پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، هیچ یک از این اماکن را به آژانس معرفی نکرده بوده و هنوز روشن نیست چرا در این چهار مکان، مواد هسته‌ای وجود داشته است.
او همچنین درباره سفرش به تهران و مساله نظارت آژانس بر تاسیسات هسته‌ای ایران نیز گفت که مشکل آژانس برای کوتاه‌مدت حل شده و تصاویری که از تاسیسات هسته‌ای در ایران ضبط می‌شوند با مهر و موم آژانس باقی خواهند ماند. گروسی توضیح نداد که این تصاویر چگونه به دست آژانس خواهند رسید.ایران در اعتراض به خروج آمریکا از برجام، تعهدات خود در این توافق را گام به گام اجرا نکرد و در آخرین مرحله اعلام کرد که اجرای پروتکل الحاقی پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را نیز متوقف کرده است.
بخش‌هایی از نظارت آژانس بر برنامه هسته‌ای ایران و نصب دوربین‌های فیلمبرداری در این تاسیسات، از جمله موضوعاتی هستند که در چارچوب پروتکل الحاقی عملی شده‌اند.


 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها