به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۲۹۳۸۴۲

گرانی ۱۳۰ درصدی قیمت یونجه

گرانی ۱۳۰ درصدی قیمت یونجه
گروه اقتصادی: مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور از واردات ۱۰۰ هزار تن یونجه از روسیه خبر داد و گفت: با توجه به خشکسالی و قاچاق یونجه به کشورهای همسایه، برای تامین نیاز دامداران مقداری یونجه وارد می شود. مجتبی عالی درباره آخرین وضعیت واردات یونجه اظهار کرد: در سال‌های گذشته تمام نیاز کشور در داخل تامین می شد، امسال به واسطه خشکسالی مقداری یونجه وارد می‌شود.
 
او افزود: با توجه به خشکسالی کشورهای همسایه، امسال مقداری کاه و یونجه از کشور قاچاق شد که این موضوع بر کمبود در داخل دامن زد.عالی از واردات ۱۰۰ هزار تن یونجه از روسیه به دلیل موضوع خشکسالی و قاچاق خبر داد.
 
مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به اینکه قیمت یونجه بسته به کیفیت و نوع آن متغیر است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو یونجه ۵ تا ۶ هزار تومان است، در حالی که سال گذشته هر کیلو یونجه با نرخ ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به دست دامدار می‌رسید که این امر رشد ۱۳۰ درصدی قیمت را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه قیمت یونجه مغان به دلیل رطوبت بالا و پروتئین کمتر پایین تر است، گفت: قیمت هر کیلو یونجه وارداتی نسبت به داخل به دلیل پروتئین بالا و نزدیک بودن به استاندارد جهانی ۵۰۰ تومان بالاتر است.مدیر عامل اتحادیه دامداران تصریح کرد: علی رغم بحث خشکسالی و تورم، کرایه حمل هر کیلو یونجه با رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل از مغان تا مازندران از ۳۰۰ تومان به یک هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است و هیچ گونه برنامه ریزی در کشور وجود ندارد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: خشکسالی دامداری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها