به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۲۹۳۸۷۶

برداشت 2000 تن پسته از باغات شاهرود

برداشت 2000 تن پسته از باغات شاهرود
گروه اقتصادی: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 2 هزار تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شود.علی‌اصغر حجی در جمع خبرنگاران از افزایش چشمگیر سطح باغات پسته در شهرستان شاهرود خبر داد و اظهار داشت: این مهم با توجه به برنامه‌های ترویجی و درک کشاورزان شهرستان در ارتباط با سازگاری درخت پسته به محدودیت‌های مناطق خشک و ارزش بالای محصول آن در سال‌های اخیر صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح باغات پسته شهرستان شاهرود پنج هزار هکتار برآورد می‌شود افزود: این سطح شامل یک هزار و 985 هکتار   بارور و  سه هزار و 36 هکتار غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به ارقام کشت شده پسته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارقام عباسعلی، اکبری، شاه‌پسند، احمد آقایی و کله قوچی عمده ارقام کشت شده است.حجی، متوسط عملکرد پسته در این شهرستان حدود یک هزار و 100 کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از  2 هزار تن محصول از باغات پسته این شهرستان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: آفات خسارت غذایی مثل پسیل پسته، سن و زنبور مغز خوار پسته، سرمازدگی دیررس بهاره و عدم تجهیز باغات شهرستان به تجهیزات مربوطه، عدم تلقیح مناسب با نوسانات دمایی و بارندگی‌های بهاره، و اقتصادی نبودن تولید این محصول در باغات سنتی برخی از مشکلات پسته این شهرستان است.
برچسب ها: پسته
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها