به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۲۹۳۸۸۳

قیمت نفت سنگین ایران ارزان شد

قیمت نفت سنگین ایران ارزان شد
گروه اقتصادی: جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته اندکی کاهش پیدا کرد.به گزارش ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در اوت به ۷۰ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۷۲ دلار و ۹۸ سنت در ژوییه، دو دلار و ۶۴ سنت معادل ۳.۶ درصد پایینتر بود. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و ۷۰ سنت در مقایسه با ۳۹ دلار و ۳۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.
 
ارزش سبد نفتی اوپک پس از بهبود به مدت سه ماه متوالی، در اوت سه دلار و ۲۰ سنت کاهش یافت و به ۷۰ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. این به منزله ۴.۴ درصد کاهش ماه به ماه بود که بزرگترین کاهش ماهانه از سپتامبر سال ۲۰۲۰ بود. با این حال میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۵ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه بوده که ۲۵ دلار و ۴۲ سنت معادل ۶۲.۸ درصد افزایش در مقایسه با ۴۰ دلار و ۵۰ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در اوت به ۲۶.۷۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۱۵ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ژوییه افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عراق، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آنگولا افزایش پیدا کرد اما در نیجریه کاهش داشت. تولید نفت ایران هشت هزار بشکه در روز در اوت نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت و از ۲.۴۹۳ میلیون بشکه به ۲.۴۸۵ میلیون بشکه در روز رسید.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها