به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۹۳۸۸۷

برقراری هوای قابل قبول طی امروز در پایتخت

برقراری هوای قابل قبول طی امروز در پایتخت
گروه جامعه: آسمان صاف برای استان تهران طی امروز (۲۳ شهریورماه)‌ پیش‌بینی می‌شود و تداوم ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند احتمال افزایش برخی آلاینده‌ها در بعضی ساعات وجود دارد.به گزارش ایسنا آسمان تهران طی چهار روز آینده صاف گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.
 
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در بخش‌های غربی و جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک مورد انتظار است.پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز(۲۳ شهریورماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

تداوم ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.کاهش تدریجی تندی باد و افزایش تردد خودروها تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۳ شهریورماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و درنتیجه کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش تندی باد تا صبح روز چهارشنبه ( ۲۴ شهریورماه) سبب پراکندگی و کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا برقرار می‌شود.تداوم این شرایط جوی در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، اگر چه احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

تا اواخر وقت چهارشنبه (۲۴ شهریورماه) به تدریج از تندی باد کاسته خواهد شد که سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد و به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۴ و  کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها