به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۹۳۸۹۸

تمجید رسانه‌های اسپانیایی از امیر عابدزاده

گروه ورزشی: یاران عابدزاده یکشنبه آینده در ادامه رقابت‌های لیگ میزبان مالاگا هستند و دیداری بسیار سخت را برابر این حریف نامدار در پیش خواهند داشت.
تمجید رسانه‌های اسپانیایی از امیر عابدزاده
حضور امیر عابدزاده در لیگ دسته ۲ لالیگا شاید در ابتدا به نوعی پسرفت برای این گلر ایرانی محسوب می‌شد اما او حالا در ترکیب پونفرادینا عملکردی فوق‌العاده از خود ارائه کرده و در ۴ مسابقه‌ای که در ترکیب این تیم به میدان رفته توانسته با ارائه نمایشی موفق تیمش را در کسب ۱۲ امتیاز مهم در هفته‌های نخست کمک کند. عابدزاده در ماریتیمو و در لیگ پرتغال ۴ سال حضور داشت و طی این مدت توانست پیشرفت بسیار خوبی در این تیم داشته باشد.
او در دو سال آخر به گلر اصلی این باشگاه پرتغالی تبدیل شد و در لیگ این کشور نیز به‌عنوان دروازه‌بانی موفق شناخته می‌شد. با پایان قرارداد عابدزاده با ماریتیمو به نظر می‌رسید او یا راهی یکی از تیم‌های مطرح این کشور شود یا برای ادامه فوتبال حضور در یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی را تجربه کند اما این گلر ملی‌پوش تصمیم گرفت یکی از رویاهای دوران کودکی‌اش را محقق کند و راهی اسپانیا شد تا در تیم دسته دومی پونفرادینا بازی کند.
حضور در تیمی ناشناخته و نه‌چندان مدعی تعجب بسیاری از هواداران را به دنبال داشت. آنها معتقد بودند این انتخاب یک قدم روبه عقب برای دروازه‌بانی است که در این سال‌ها با اتکا به استعداد و توانایی‌های خود پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده است. با این حال شروع رقابت‌های لالیگای ۲ و عملکرد خوب عابدزاده سبب شد تا نگاه‌ها به انتخاب او تغییر کند.

آمار فوق‌العاده امیر
پونفرادینا ۵ بازی در فصل جدید رقابت‌های لیگ برگزار کرده که حاصل آن ۴ برد و تنها یک شکست بوده است. جالب اینکه تنها شکست این تیم نیز درحالی رقم خورد که عابدزاده برای حضور در اردوی تیم ملی ایران راهی تهران شده بود و این تیم در مصاف با تنه‌ریف با دو گل شکست خورد. عابدزاده در دیدارهایی که در ترکیب این تیم به میدان رفته برابر تیم‌های نامداری همچون خیرونا، ایبار و آلمریا نمایش خیره‌کننده‌ای داشته و با مهارهای بسیار خوبش باعث شد تا تیمش در طول این چهار مسابقه تنها یک بار گل بخورد و در سه دیدار دیگر کلین‌شیت کرد تا در همین شروع لیگ نامش را به‌عنوان یکی از گلرهای موفق این مسابقات مطرح کند.
در چنین شرایطی به نظر می‌رسد عابدزاده نه‌تنها انتخاب خوبی داشته بلکه می‌تواند امیدوار باشد تا در پایان فصل پیشنهادهای خوبی از تیم‌های لالیگایی دریافت کرده یا حتی شاید به همراه تیمش راهی این رقابت‌ها شود. البته پونفرادینا با توجه به حضور تیم‌های مدعی همچون خیخون، مالاگا، وایادولید، هوئسکا و چندین و چند تیم دیگر که سابقه سال‌ها حضور در لالیگا را دارند کار سختی برای رسیدن به بالاترین سطح فوتبال اسپانیا را دارد اما شروع عالی این تیم هواداران را برای رسیدن به این رویای دیرینه امیدوار کرده است. حالا عابدزاده نقشی بسیار مهم در ترکیب این تیم دارد و هواداران این تیم می‌بینند هر زمان که این گلر ایرانی درون دروازه این تیم قرار گرفته است پونفرادینا به موفقیت رسیده است.

بازگشت موفق به ترکیب
سایت اسپانیایی «لئونوتیسیاس» در گزارشی از دیدار یکشنبه شب این تیم برابر آلمریا که با برتری یک‌برصفر یاران عابدزاده همراه بود، نوشت: «پونفرادینا حتی توسط VAR هم متوقف نشد و این تیم در هفته پنجم رقابت‌های لیگ دسته دو اسپانیا توانست ۳ امتیاز ارزشمند دیگر را کسب کند. امیر عابدزاده باز هم نقش مهمی در این پیروزی داشت و با مهارهای خوبش اجازه نداد دروازه‌اش در این مسابقه باز شود.
این دروازه‌بان ایرانی در چندین صحنه واکنش‌های خوبی روی ضربات بازیکنان آلمریا نشان داد و پس از یک هفته غیبت بازگشتی موفق به ترکیب تیمش داشت. در چنین شرایطی تیم او توانست ۱۲ امتیازی شده و در رده دوم جدول قرار گیرد. درحالی که در ابتدای فصل کمتر کسی تصور می‌کرد این تیم بتواند چنین جایگاهی را داشته باشد اما پونفرادینا خیلی زود خودش را به‌عنوان یکی از مدعیان این فصل مطرح کرده و در صورت ادامه این روند بعید نیست در هفته‌های پایانی این تیم را در بین مدعیان صعود به لالیگا ببینیم.»
یاران عابدزاده یکشنبه آینده در ادامه رقابت‌های لیگ میزبان مالاگا هستند و دیداری بسیار سخت را برابر این حریف نامدار در پیش خواهند داشت. این تیم به نظر می‌رسد خیلی زود به گلر ایرانی خود وابسته شده و نمایش خوب او در دیدارهای قبلی ضامن کسب سه امتیاز بوده است.
در این شرایط غیبت عابدزاده برای حضور در اردوی تیم ملی و شرکت در دیدارهای انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا می‌تواند لطمه زیادی به روند نتیجه‌گیری تیم وارد کند. به‌خصوص که دیدارهای ملی در این فصل بسیار فشرده برگزار می‌شود و البته با توجه به اینکه تیم‌های دسته دومی معمولا در ترکیب تیم‌های ملی بازیکنی ندارند، وقفه لیگ‌ها به دلیل دیدارهای تیم‌های ملی در این مسابقات اعمال نمی‌شود و تیم‌ها هر هفته مسابقات خود را برگزار می‌کنند.
برچسب ها: امیر عابدزاده
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها