کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بارسلونا - بایرن‌مونیخ؛ به یاد آن ۸ گل!

23 شهريور 1400 ساعت 11:56

گروه ورزشی: بایرن‌مونیخ در حالی در اولین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مهمان بارسلونا خواهد بود که میزبان سخت در پی تلافی شکست معروف ۸-۲ است.


بی‌دلیل نیست که همیشه هواداران فوتبال برای آغاز لیگ قهرمانان اروپا بی‌تابی می‌کنند. اولین هفته مرحله گروهی و نبرد حساس و جذاب بارسلونا و بایرن‌مونیخ از گروه E در نوکمپ. امشب از ساعت ۲۳:۳۰ کاتالان‌ها در حالی میزبان حریف آلمانی خواهند بود که سخت در پی تلافی آن شکست سنگین ۲ فصل پیش هستند. مایکل اولیور داور انگلیسی این بازی را قضاوت خواهد کرد.

بارسلونا - بایرن‌مونیخ؛ به یاد آن ۸ گل!

بارسلونا؛ پیش به سوی تلافی

فصلی کاملاً متفاوت و غریب. وقتی لیونل مسی از بارسلونا رفت، هیاهو پیرامون کاتالان‌ها کمتر از قبل شد. با این حال رونالد کومان تصمیم گرفته دوران جدیدی را شروع کند و مشخصاً تیمش را بر مبنای ستاره‌های هلندی و محصولات بارسلونا که خوب می‌شناسد خواهد چید. دوران دشواری بدون مسی شروع شده، ولی بسیاری بر این باور هستند که ستاره‌های بارسلونا می‌خواهند خودشان را ثابت کنند و نشان دهند بدون لئو هم می‌توان موفق بود.
چیزی از فصل نگذشته و راه درازی در پیش است. فعلاً که بارسلونا باختی نداشته و لالیگا را با ۷ امتیاز شروع کرده. در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم با یکی از کابوس‌های‌شان روبه‌رو خواهند شد. هنوز هم شکست سنگین و تلخ ۸-۲ مقابل بایرن از یاد هواداران بارسا نرفته و واژه «تلافی» از ذهن‌شان پاک نشده. حالا بارسلونا امیدوار است در بازگشت هوادارانش به نوکمپ آن باخت را جبران کند و شروع خوبی هم در لیگ قهرمانان داشته باشد. کاری که سخت به نظر می‌رسد، ولی غیرممکن نیست.

بایرن‌مونیخ؛ قدرتمند مثل همیشه

بایرنی‌ها هم تغییرات مهمی روی نیمکت و در ترکیب‌شان داشته‌اند. یولیان ناگلزمن ۳۴ ساله و خوشفکر آمده و تا در جایگاهی دوران حرفه‌ای‌اش را دنبال کند که بزرگان تاریخ فوتبال در آن قرار گرفته بودند. بازیکنان باتجربه‌ای مثل داوید آلابا، ژروم بواتنگ و خاوی مارتینس هم رفته‌اند تا ستاره‌های لایپزیش یعنی دایوت اوپامکانو و مارسل زابیتسر جای‌شان را پر کنند. تیم پرستاره بایرن باز هم خوب شروع کرده و پیش‌بینی می‌شود مثل فصول گذشته تیم قدرتمندی باشد.
در آلمان انتظار می‌رود که کم‌کم خودشان را از رقبا جدا کنند، اما در اروپا با چالشی متفاوت روبه‌رو خواهند بود. ماجرای لیگ قهرمانان به طور کلی تفاوت زیادی با لیگ کشورها دارد و بایرن حتی فصل قبل هم که وضعیت خوبی در مرحله گروهی داشت، نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. ناگلزمن که سابقه رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را همراه با لایپزیش داشته، مربی کم‌تجربه‌ای در این تورنمنت نیست. با این حال می‌داند که بارسلونا رقیب زخم‌خورده‌ای خواهد بود و نمی‌خواهد اجازه دهد در اولین بازی بزرگ فصل تیمش نتیجه بدی بگیرد.

آخرین جدال

آخرین و معروف‌ترین نبرد بارسلونا و بایرن‌مونیخ با شرمساری کاتالان‌ها خاتمه یافت. در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ که بایرن در نهایت قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، ۸ بر ۲ در لیسبون پرتغال از سد بارسلونا گذشتند. مولر (۲ مرتبه)، پریشیچ، گنبری، کیمیش، لواندوفسکی و کوتینیو (۲ مرتبه) برای بایرن و آلابا (گل‌به‌خودی) و سوارس برای بارسا گلزنی کردند.

آمار بازی

۱۱) نبرد بارسلونا و بایرن‌مونیخ دیدار بین دو تیمی است که روی‌هم رفته ۱۱ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دارند. بایرن ۶ مرتبه به جام رسیده که آخرین آن‌ها سال ۲۰۲۰ بوده و بارسلونا هم ۵ قهرمانی دارد که آخرین آن‌ها در سال ۲۰۱۵ به‌دست آمده.

۹) در ۹ دیدار قبلی بین بارسلونا و بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، کاتالان‌ها فقط ۲ برد داشته‌اند، در حالی که باواریایی‌ها ۶ بازی را برده‌اند و یک بازی هم مساوی شده است. ۲۲ گل بایرن‌مونیخ در این دیدارها زده و ۱۳ گل هم برای بارسلونا به ثبت رسیده است.

۴) در ۵ بازی آخر بایرن و بارسا، کاتالان‌ها ۴ بازی را باخته‌اند و یک بازی را برده‌اند. در ۴ باخت مقابل بایرن ۱۸ گل یعنی بیش از ۴ گل در هر بازی دریافت کرده‌اند.

۶۲) بارسلونا ۶۲ مرتبه مقابل تیم‌های آلمانی بازی کرده که حاصل کارش ۳۳ برد، ۱۴ تساوی و ۱۵ شکست بوده است. آخرین رقیب آلمانی بارسا، همین بایرن در بازی تاریخی ۸-۲ بود.

۶۳) بایرن‌مونیخ ۶۳ بازی مقابل تیم‌های اسپانیایی برگزار کرده که ۲۹ بازی را برده، در ۱۵ بازی به تساوی رسیده و ۱۹ بازی را باخته. آخرین دیدار بایرن مقابل یک تیم اسپانیایی در مرحله گروهی فصل قبل لیگ قهرمانان بود که با تساوی ۱-۱ خاتمه یافت.

۲۳) بعد از ۲۳ سال بایرن‌مونیخ مقابل بارسلونا قرار می‌گیرد که لیونل مسی را در ترکیبش نخواهد داشت. آخرین مرتبه بایرن نوامبر ۱۹۹۸ به مصاف بارسلونای بدون مسی رفت و ۲ بر یک برد. حسن صالیحمیدزیچ مدیرورزشی فعلی تیم در آن بازی گل زد.

۲۱) بایرن‌مونیخ ۲۱ بازی متوالی خارج‌ازخانه در لیگ قهرمانان را نباخته. ۱۷ برد و ۴ تساوی در این بازی‌ها برای‌شان ثبت شده. آخرین باخت بیرون از خانه‌شان به ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷ یعنی تقریباً ۴ سال پیش مقابل پاری‌سن‌ژرمن برمی‌گردد.

۷۳) روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ که فصل قبل کفش‌طلایی اروپا را برد، با ۷۳ گل پشت سر مسی و رونالدو سومین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان است. از لحاظ میانگین گلزنی با ۰٫۷۶ به ازای هر بازی رکورد او با رونالدو برابر است.
مصدومان و محرومان

از بدشانسی رونالد کومان، ۴ مهره تهاجمی تیمش یعنی سرخیو آگوئرو، عثمان دمبله، آنسو فاتی و مارتین بریت‌ویت را در این بازی در اختیار نخواهد داشت. جوردی آلبا و سرجینیو دست هم دیگر مصدومان بارسلونا هستند که شانس رسیدن به اولین بازی لیگ قهرمانان را خواهند داشت. کینگزلی کومن و کورنتن تولیسو دو بازیکن فرانسوی مصدومان بایرن‌مونیخ هستند. وضعیت سرژ گنبری هم مشخص نیست و شاید او هم به نبرد نوکمپ نرسد.
ترکیب احتمالی دو تیم

بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، آرائوخو، پیکه، آلبا، پدری، بوسکتس، فرنکی دی‌یونگ، کوتینیو، دپای و لوک دی‌یونگ

بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، اوپامکانو، هرناندس، دیویس، کیمیش، گورتسکا، موسیالا، مولر، سانه و لواندوفسکی


کد مطلب: 293902

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293902/بارسلونا-بایرن-مونیخ-یاد-۸-گل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir