کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فراری ۸۰۲ اسب بخاری به خیابان‌ها می‌آید

23 شهريور 1400 ساعت 12:22


گروه اقتصادی:شرکت خودروسازی فراری یکی از مشهورترین خودروسازان هایپر کار در دنیا است، این خودروساز محصولات متعددی از کلاس اسپورت به بازار عرضه کرده است. یکی از خودروهای مشهور این سازنده ایتالیایی، F۸ اسپایدراست، این در سال ۲۰۱۹ توسط فراری به دنیا معرفی شد. خودروی که رقبا را به چالش جدی برای رقابت در جاده‌ها دعوت کرد. ایتالیایی‌ها نهایت دقت در طراحی و مهندسی را برای این محصول در نظر گرفتند که بتواند خودروی پر شتاب را به بازار عرضه کنند. اکنون پس از دوسال F۸ دست خوش تغییراتی قرار گرفته که ظاهرا این محصول را بی رقیب نسبت به سایر محصولات می‌کند. فراری F۸ توسط نوایتک تیون شده است، تیونی که فراری را قدرتمندتر از همیشه نشان می‌دهد.


تغییر در بدنه
فراری F۸ را می‌توان شاهکار طراحی در علم آیرودینامیک معرفی کرد، مهندسان ایتالیایی نهایت تلاش را کردند که بدنه کاملا هوا سر طراحی کنند. اما با تمام این دقت، نقاط ضعف و عدم توجه به قطعات زیبایی در F۸ دیده می‌شود، تیونرهای نوایتک تصمیم گرفتند با گذشت دو سال از معرفی این خودرو ایتالیایی، ظاهر این سوپر اسپرت را تغییر دهند. این تغییرات با قطعات افتر مارکتی انجام شده است که شامل تغییر در اگزوز، افزودن خطوط رنگی به بدنه و اصلاح عملکرد دریچه‌های کنترل هوا است. نوایتک برای بهبود ظاهر و آیرودینامیک جلو خودرو، یک اسپویلر دو تکه را روی سپر نصب کرده است. در زمان نصب این قطعه ارتفاع خودرو نیز برای بهبود چسبندگی کاهش یافته است.

این اسپویلر از متریال فیبرکربن طراحی و تولید شده که علاوه بر سبک وزنی، مقاومت بالای در مقابل خوردگی و ضربه داشته باشد. این اسپویلر هوا را در زمان حرکت به سمت دریچه‌های تعبیه شده روی سپر هدایت می‌کند که سبب بهبود خنک‌کاری شود، این مساله علاوه بر کاهش آلایندگی منجربه بالا رفتن توان موتور خواهد شد. آینه‌های F۸ نیز با تغییراتی همراه شده که بهبود آِیرودینامیک را در حرکت‌های بالا و گستره میدان دید را افزایش می‌دهد. در قسمت عقب خودرو نیز برای افزایش پایداری در زمان دور زدن با سرعت بالا، نوایتک باله متحرکی را نصب کرده که براساس شرایط دینامیکی فشار جریان هوا را روی محور عقب کنترل می‌کند. لاستیک‌های F۸ از سایز۲۱ اینچ به سایز ۲۲ اینچ ارتقا یافتند.

تغییر در پیشرانه
فراری برای F۸ از یک پیشرانه ۳.۹ لیتری مجهز به توربوشارژر دو قلو استفاده کرده است، نوایتک برای بالا بردن قدرت در این پیشرانه اقدام به نصب ماژول کنترلی با نام N-Tronic کرده است، این ماژول در کنار کالیبراسیون دقیق برای ورود هوا به سیلندر سبب ایجاد احتراق مفید می شود. کنترل فشار الکترونیکی در این موتور سبب شده که F۸ بتواند به ۸۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۹۸ نیوتن متر گشتاور برسد. تیون پیشرانه F۸ بدون تغییرات فنی یا تعویض قطعه انجام شده است، بلکه نوایتک صرفا به ایجاد تغییر در سامانه الکترونیکی خودرو پرداخته است. F۸ به طور استاندارد ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که فقط ۲.۶ ثانیه زمان نیاز است که از صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد.

افزایش زیبایی در
نوایتک برای بهبود زیبایی اسب سرکش ایتالیایی از چرم آلکانترا برای پوشش قطعات داخل کابین استفاده کرده است. همچنین این شرکت تیون کار قطعاتی را از جنس طلا برای افزایش زیبایی خودرو و بهبود عملکرد در آن نصب کرده است. به طور مثال اگزوز F۸ برای بهبود خنک کاری و افزایش زیبایی از طلا ساخته شده است. این اگزوز علاوه براینکه از طلا ساخته شده، الکترونیکی بوده و به صورت هوشمند خروجی را کنترل می‌کند. مجموع این تغییرات به انتخاب مشتری در خودرو انجام می‌شود و البته می‌توان گفت گران‌ترین تیون فراری خواهد بود.


کد مطلب: 293920

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293920/فراری-۸۰۲-اسب-بخاری-خیابان-ها-می-آید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir