کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شورولت C۸ چرا سریع‌ترین است؟

23 شهريور 1400 ساعت 13:14


گروه اقتصادی:شورولت C۸ نسل هشت دارای پیشرانه‌ای به نام Mid-Engine است که ۴۹۰ اسب بخار قدرت را در کنار بدنه بسیار سبک تولید می‌کند، این قدرت کوروت را سریع‌ترین کوپه آمریکای کرده است. شرکت خودروسازی شورولت محصولات متعددی دارد که هریک در کلاس‌ها و سگمنت‌های خاص، جایگاه ویژه در بازار دارند. یکی از این محصولات در بازارهای جهانی کوروت است، کوروت از خودروهای سوپر اسپرت کوپه محسوب می‌شود که هر رقیب آسیایی و اروپایی را در خیابان‌ها به چالش می‌کشد. یکی از جذاب‌ترین مدل‌های کوروت، کوروت C۸ است که نسل هشتم این خودرو محسوب می‌شود. کوروت C۸ در زمان شیوع کرونا با محدودیت‌ها فراوان طراحی و تولیدی، به بازارهای جهانی عرضه شده است.

شورولت برای عرضه محصول قدرتمند به بازار پیشرانه‌ای جدیدی به نام Mid-Engine روی کورت نصب کرده است. این پیشرانه را می‌توان قوی‌ترین موتور نصب شده روی کوروت تاکنون معرفی کرد. اما شاهکار آمریکایی‌ها به پیشرانه ختم نمی‌شود، بلکه استایل خودرو برخلاف سایر نسل‌های قبلی خود با کاپوت کوتاه و پشت بلند مواجه است. ظاهر خودرو با خطوط تیز و فرم‌های شکسته روی بدنه و تناسب عالی رینگ که سایز ۱۹ و ۲۰ اینچی تعبیه شده است. این مساله توان و ظاهر این محصول شورولت را قوی‌تر نشان می‌دهد. چهره خودرو با چراغ‌های کشیده و گرافیک V LED و خطوط تیز روی کاپوت گویی به واسطه چاقو نمای جلو شکل گرفته که ظاهری دلفریب اما تهاجمی دارد. در نمای عقب خطوط تیز همچنان حفظ شده و چراغ‌های به مشابه کامارو و با گرافیک L شکل درون چراغ‌ها نمای اسپرت به این سوپراسپرت می‌بخشد.

شورولت برای افزایش پایداری و بهبود عملکرد خودرو، دیفیوژر از جنس فیبرکربن زیر سپر جلو تعبیه کرده است. از آنجایی که یکی از مشکلات خودروهای کوپه آسیب رکاب بدنه در سرعت‌های بالاست، رکاب این محصول از جنس فیبر کربن ساخته شده است که علاوه بر مقاومت منجربه افزایش ایمنی خواهد شد.

کابین کوروت C۸ کانورتیبل فضای دلنشین لوکس و البته اسپرت را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. طراحی داخلی کوروت C۸ را باید خاص‌تر از هر سوپراسپرت دیگر عنوان کرد؛ زیرا طراحی ادوات به سمت راننده متمایل شده تا حس و هیجان بیشتری را در زمان رانندگی به وجود آورد. مجموعه پشن آمپر ۱۲ اینچی و صفحه نمایش ۸.۷ اینچی در کنار کلاستر فضای کاملا مدرنی را ایجاد کرده است. نوع طراحی چندضلعی داشبورد و چیدمان انبوهی از کلیدهای فیزیکی برای تنظیمات گرم‌کن صندلی‌ها و سایر تنظیمات سیستم تعلیق و... حس خاصی را به کابین C۸ می‌بخشد.

یکی از لذت‌های رانندگی با خودروهای کوپه استفاده از پدال شیفترهای فرمان برای بهبود عملکرد در خودرو است، شورولت نیز برای این محصول از پدال شیفترها در غربیلک فرمان استفاده کرده است. معمولا سیستم تعلیق خودروهای کوپه بسیار سواری خشکی دارد، برای رفع این مشکل مهندسان شورلوت کابین C۸ را تا حد امکان ارگونومی طراحی و تولید کردند. یکی از راهکارهای افزایش و بهبود پایدار و چسبندگی در خودرو بالا بردن مرکز ثقل است، در کوروت C۸ از آلیاژهای آلومینیوم و فیبرکربن برای توزیع وزن به حالت متعادل استفاده شده است.

پیشرانه پر آوازه این سوپر اسپرت آمریکایی دارای قدرت بالا و توان مناسب است، کوروت C۸ عضو جدید خانواده LS قوای محرکه جنرال‌موتورز است؛ موتور هشت سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم ۶.۲لیتر تنفس طبیعی به نام LT۲ راندمان نسبتا بالایی را ایجاد می‌کند. این موتور در سرسیلندر دارای ۱۶ سوپاپ است که باتوجه به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و مانیفولد ورودی متغیر می‌تواند حداکثر ۴۹۰اسب‌بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۶۴۰نیوتون‌متر تولید کند. گیربکس ۸سرعته دوکلاچه اتوماتیک قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. اگرچه کوروت C۸ استینگری دارای پیشرانه حجیم است؛ اما با گیربکس ۸سرعته دوکلاچه می‌تواند شتاب بی‌نظیری را ایجاد کند. باتوجه به تست درایو مجله کاراند درایور شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت این سوپراسپرت ۲.۸ثانیه است و حداکثر سرعت ۳۱۲کیلومتربرساعت است.


کد مطلب: 293947

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293947/شورولت-c۸-چرا-سریع-ترین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir