به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۲۹۳۹۶۲

دنیا فقط با واکسیناسیون عمومی ایمن می‌شود

دنیا فقط با واکسیناسیون عمومی ایمن می‌شود
گروه جامعه:رئیسی درباره خطر تبعیض نژادی واکسن در جهان هشدار داد و گفت: دنیا فقط با واکسیناسیون عمومی از ویروس کرونا ایمن می‌شود. علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: این بسیار خطرناک است که اعلام شود فقط به واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون اند جانسون ویزای سفر به برخی کشور‌ها صادر می‌شود.
 
او  ادامه داد: تبعیض نژادی (آپارتاید) واکسن که برخی کشور‌های بزرگ در حال دامن زدن به آن هستند، جز به سود چند شرکت معدود تولیدکننده این واکسن‌ها به نفع دنیا و سلامت مردم نخواهد بود.سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد مردم جهان واکسینه نشوند، واکسیناسیون دوز سوم به مردم این کشور‌ها نیز به نفع آنان نخواهد بود و این تبعیض آشکار آنان را از جهش‌های جدید کرونا ایمن نمی‌کند.

 رئیسی گفت: پیش بینی می‌کنم تا سال ۲۰۲۲ دنیا درگیر کرونا باشد، زیرا تا این سال فقط ۴۰ درصد جمعیت جهان واکسینه می‌شوند و ایمنی زمانی حاصل خواهد شد که این رقم به ۷۰ درصد برسد.او خطاب به نماینده سازمان جهانی بهداشت افزود: انتظار دارم این موارد را به مدیران ارشد سازمان جهانی بهداشت منعکس کنید و علیه این آپارتاید و تبعیض کمپین ایجاد شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: شعار سازمان جهانی بهداشت «اولین واکسن، بهترین واکسن» است در حالیکه این گونه اقدامات موجب هجوم کشور‌ها به این گونه واکسن‌ها و اختلال در روند واکسیناسیون می‌شود.
او  تاکید کرد: انتظار داریم سازمان جهانی بهداشت به جای سکوت به شدت با اینگونه رفتار‌ها برخورد کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها