به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۲۹۳۹۸۳

انتقاد پوتین از حضور نیروهای خارجی در سوریه

انتقاد پوتین از حضور نیروهای خارجی در سوریه
گروه بین الملل: بشار اسد  در سفری از پیش اعلام نشده به مسکو رفت و با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه دیدار کرد.
رهبران دو کشور در مورد حمایت نظامی روسیه از دولت اسد در شش سال گذشته و همچنین چگونگی به دست گرفتن کنترل مناطق تحت تصرف مخالفان صحبت کردند.
ولادیمیر پوتین در این دیدار، نیروهای خارجی که بدون تصمیم سازمان ملل متحد در سوریه مستقر شده‌اند را مانعی برای ایجاد ثبات دانست و از حضور آنها انتقاد کرد.
بنابر بیانیه کاخ کرملین، در این دیدار  پوتین پیروزی بشار اسد در انتخابات را تبریک گفت.مخالفان حکومت این رای گیری را که در آن  اسد ۹۵.۱ درصد آرا را به دست آورده بد یک نمایش مضحک توصیف کردند. آمریکا و کشورهای اروپایی نیز گفته‌اند که این انتخابات آزادانه یا منصفانه نبوده است.
با این حال،  پوتین در این دیدار با اشاره به عقب راندن مخالفان گفت "دولت سوریه به ریاست شما ۹۰ درصد از سرزمین ها را کنترل می‌کند."
 پوتین علاوه بر خوشامدگویی به  اسد برای سفر به مسکو و تولد او را هم تبریک گفت. رئیس جمهور روسیه در خصوص روابط تجاری کشورش با سوریه نیز گفت: در نیمه اول سال ۲۰۲۱، تجارت بین روسیه و سوریه ۲۵۰ درصد افزایش یافت. تلاش‌های مشترک ما نیز نتایج مشخصی دارد. من اکنون نه تنها در مورد کمک‌های بشردوستانه روسیه به مردم سوریه، بلکه در مورد توسعه روابط تجاری و اقتصادی صحبت می‌کنم. در نیمه اول سال جاری، حجم تجارت ۳.۵ برابر افزایش یافته است.بشار اسد در این دیدار از رهبر روسیه برای توقف آنچه او "گسترش تروریسم در سوریه" دانست، تشکر کرد.
بشار اسد در جریان این دیدار همچنین تحریم‌هایی را که برخی کشورها علیه سوریه اعمال کرده‌اند، "ضد انسانی" و "نامشروع" توصیف کرد. آمریکا سال گذشته تحریم‌ها علیه سوریه را تشدید کرد.ه هدف از این تحریم‌ها فشار برای توقف جنگ و موافقت با راه حل سیاسی عنوان شده است.
 اسد توانست در جنگ داخلی، با کمک قابل توجه روسیه و ایران موقعیت نظامی را به نفع خود تغییر دهد. دولت بشار اسد توانست کنترل بسیاری از مناطق را که پس از آغاز اعتراضات و گسترش جنگ داخلی در این کشور از دست دولت خارج شده بود، مجددا به دست آورد.سوریه در اثر یک دهه جنگ داخلی ویران شده است. این جنگ بعد از چند ماه سرکوب خونین معترضانی که ابتدا در ماه مارس ۲۰۱۱ علیه دولت اسد به خیابان ها آمدند تا خواستار دمکراسی شوند شروع شد.
در این جنگ حداقل ۳۸۸ هزار نفر کشته شده اند و نیمی از جمعیت سوریه از خانه های خود گریخته اند که شامل شش میلیون نفر می شود که به خارج پناه برده اند.

 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها