به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۲۹۴۰۰۴

باز هم ایلان ماسک رمز ارزها را تحت تاثیر قرار داد

باز هم ایلان ماسک رمز ارزها را تحت تاثیر قرار داد
گروه اقتصادی: رمز ارزها در روز سه شنبه 23 شهریور سبز پوش بود ولی سرعت افزایش ارزش در این بازار چشمگیر نبود. سی ان بی سی وضعیت این روزهای بازار رمز ارزها را  ارامش قبل از طوفان ارزیابی کرده است و بر این باور است که با توجه به تحولاتی که در این حوزه اتفاق می افتد یا باید متتظر رشد سریع قیمت و گذر از ۶۰ هزار دلار باشیم یا با وضع قوانین سخت گیرانه در انتظار کاهش شدید قیمتها در بازار باشیم.

کاهش شدید قیمت در صورتی اتفاق خواهد افتاد که دولت امریکا طرح وضع مالیات بر بازار رمز ارزها را تصویب کند و قانون گذاری در این حوزه را تسریع کند. چنین طرحی در دستور کار دولتمردان اروپایی هم قرار دارد و در آسیا هم تلاش برای عرضه ارز دیجیتال کشورها به عنوان راهی برای مبارزه با رشد سریع بازار رمز ارزها و افزایش نظارت بر عملکرد اقتصادی افزایش یافته است.  

طبق گزارشهای  ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک ارزش هر بیت کوین در مرز ۴۵ هزار و ۸۰۰ دلار قرار داشت و هر اتریوم با قیمت ۳ هزار و ۳۱۴ دلار مبادله شد. در این روز هر  XRP با قیمت ۱.۰۸ دلار فروخته شد و هر دوج کوین قیمتی برابر با ۲۵ سنت داشت.

در این روز نرخ رشد ارزش رمز ارزها به طور متوسط برابر با ۳ درصد بود ولی مساله مهمی که  فعالان این بازار را تحت تاثیر قرار داده بود، تلاش قانونگذاران حزب دموکرات برای افزایش نرخ مالیات بر مبادلات رمز ارزها در طرح بودجه تصویب شده برای این صنعت بود.

طرحی که تا کنون بارها وارد کنگره شده است و بعد از بحث و بررسی های زیاد تصویب نشده است ولی پیش بینی ها  از احتمال بالای تصویب این طرح در این دور از بررسی ها حکایت دارد. بلومبرگ در این مورد نوشت: «در صورتیکه گام مثبتی در زمینه تصویب مالیات بر بازار رمز ارزها برداشته شود باید منتظر کاهش شدید ارزش رمز ارزها باشیم. این سیاست روی بازار بیت کوین بیش از دیگر بازارها تاثیر خواهد داشت زیرا پر طرفدارترین رمز ارز در بازار جهانی است.»

اما در سوی دیگر سکه ایلان ماسک، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت تسلا بار دیگر با انتشار توییتی  بازار را تحت تاثیر قرار داد. او در روز گذشته عکسی از سگش منتشر کرد و در زیر این عکس نژاد سگ و نامش را نوشت که هر دو از اسامی انتخاب شده برای  رمز ارزهای جدید در بازار بود. بعد از انتشار این عکس ارزش رمز ارز «شیبا» و «فلوکی»  و « دوج کوین» با سرعت بالایی رشد کرد. ایلان ماسک یکی از تاثیرگذارترین افراد در بازار رمز ارزها است و به دلیل تاثیر گذاری زیادی  که توییت های او روی بازار دارد مساله ای به نام «تاثیر سلیبریتی ها» در بازار رمز ارزها را مطرح کردند.

 از طرف دیگر در هفته گذشته رمز ارز لیت کوین با ادعای اینکه همکاری تازه ای را با وال مارت شروع کرده است و به زودی وال مارت این رمز ارز را خواهد پذیرفت، رشد بالایی در ارزش خود را تجربه کرد.

اما در روز گذشته شرکت وال مارت رسما اعلام کرد که این ادعا کذب است و باعث شد تا ارزش لیت کوین در بازار سقوط کند. سی ان ان در این مورد نوشت: «رمز ارزها بیش از هر چیزی به پذیرفته شدن نیاز دارند. مساله ای که امروز برای بیت کوین و اتریوم دیگر مطرح نیست. دوج کوین هم رمز ارز مورد حمایت ایلان ماسک است و از محبوبیت بالایی برخوردار است اما دیگر رمز ارزها تلاش می کنند تا بیش از پیش محبوب شوند تا بستر برای تسریع روند افزایش ارزش انها فراهم شود.»
برچسب ها: ایلان ماسک
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها