کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست وزیر خارجه طالبان از جهان

24 شهريور 1400 ساعت 9:35


گروه بین الملل: سرپرست وزارت خارجه دولت طالبان از آمریکا و سایر کشورها خواسته است که در ارسال کمک‌ها به افغانستان برخورد سیاسی نکنند. امیرخان متقی یک روز پس از کنفرانس اضطراری ویژه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای افغانستان به میزبانی سازمان ملل در ژنو صحبت می‌کرد.
 متقی از جهان برای تعهدات بیش از یک میلیارد دلار اعلام شده در روز دوشنبه تشکر کرد. او گفت که دولت طالبان "آن را عاقلانه و به روش شفاف هزینه خواهد کرد" و به نیازهای بزرگ در بخش‌های آموزش، بهداشت و توسعه اشاره کرد.او در مورد برخورد سیاسی با کمک‌ها گفت "آمریکا یک کشور بزرگ است و باید دل بزرگ داشته باشد" و از واشنگتن به دلیل مسدود کردن دارایی‌های افغانستان انتقاد کرد."مقامات سازمان ملل می‌گویند از هر سه شهروند افغانستان یک نفر نمی‌داند غذای بعدی آنها از کجا بدست خواهد آمد.دولت طالبان به دنبال افزایش منابع مالی خود است. افغانستان پس از ۴۰ سال جنگ تقریبا مداوم به شدت به کمک خارجی متکی است.در پی بازگشت طالبان به قدرت یک ماه پیش و سقوط دولت افغانستان، اکثریت کشورها کمک‌های خود به افغانستان را مسدود کردند.
در نظرسنجی که این سازمان طی ماه جاری و ماه گذشته (سپتامبر و اوت) انجام داد به این نتیجه رسید که حدود ۹۳ درصد شهروندان افغانستان دسترسی به غذای کافی ندارند "که دلیل عمده آن نبود پول برای تهیه غذاست."


کد مطلب: 294033

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/294033/درخواست-وزیر-خارجه-طالبان-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir