به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۲۹۴۰۴۶

راه برداشتن تحریم‌ها مذاکره است

راه برداشتن تحریم‌ها مذاکره است
گروه سیاسی: نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: در حال حاضر ما نمی‌توانیم جنگ کنیم و تحریم را برداریم، راه و روش برداشتن تحریم‌ها مشخص است و آن هم مذاکره است.
 عزت الله یوسفیان ملا، در رابطه با احتمال گشایش در حوزه سیاست خارجی پس از مواضع اخیر دولت و سفر گروسی به ایران، اظهار کرد: وقتی رئیس جمهور می‌گوید تحریم ظالمانه باید برداشته شود، یعنی برای رسیدن به این هدف برنامه‌هایی دارند. در حال حاضر ما نمی‌توانیم جنگ کنیم و تحریم را برداریم، راه و روش برداشتن تحریم‌ها مشخص است و آن هم مذاکره است؛ آیت الله رئیسی در این مرحله نشان داد که اهل تعامل و مذاکره است.
 او افزود: رئیسی این بار ثابت کرد طبق آنچه که قبلا وعده داده برای رفع تحریم ظالمانه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و هدف او هم برداشتن تحریم‌های ظالمانه است، شورای حکام اگر پاسخ این حسن نیت ایشان را، بدهد قطعا شرایط بهتری را طی ماه‌های آینده تجربه می‌کنیم.
یوسفیان ملا تاکید کرد: من نمی‌خواهم مسائل را ریز کنم اما اگر حسن نیت آیت الله رئیسی نبود شاید اصلا امکان سفر آقای گروسی در تهران هم فراهم نمی‌شد، اما این امکان فراهم شد و این مذاکره یک روزه انجام پذیرفت؛ قول و قرارهایی داده شد و درحال حاضر توپ در زمین شورای حکام است. اگر عقل به خرج بدهند و از این تعامل تعبیر به حسن نیت کنند و دست به اقدام ناپسندی نزنند مطمئن باشید مسیر به سمت مذاکره و حل مشکل پیش می‌رود و مردم هم تا حدودی امیدوار خواهند شد.
نماینده ادوار مجلس در ادامه با اشاره به الزام تعامل مجلس و دولت برای ادامه مذاکرات و رفع موانع گفت: برخی قوانین مجلس باید تغییر کند به عنوان مثال مهلت سه ماهه به آژانس و رفع تحریم‌ها اگر تغییر نکند به مشکل می‌خوریم چراکه آن ۳ ماه مذکور مدت‌هاست منقضی شده است. اگر مجلس روی مصوبه خود ایستادگی کند مسیر برای دولت سخت می‌شود.
او  گفت: اگر دلسوزان نظام در داخل می‌خواهند مشکلات مردم حل شود باید به آیت الله رئیسی برای رفع تحریم‌ها کمک کنند، طبیعتا این که ما بگوییم همه می‌آیند و هورا می‌کشند اینگونه نیست. طبیعی است یک جمعی ممکن است ناراضی و ناراحت باشند اما آقای رئیسی در جایگاه رئیس جمهور نشسته، جایگاهی که متولی امور مردم است و معیشت مردم در دست او است. رئیسی یک جریان سیاسی نیست که مسئولیتی در قبال مردم نداشته باشد، اینکه بگوییم همه یکدست و یک صدا بیایند و بگویند آقای رئیسی خوب است اینگونه نیست و او هم انتظار این را دارد که نظراتی داده شود.



 
برچسب ها: تحریم‌ها
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها