کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هیوندای سانتا کروز پر فروش‌ترین خودرو شد

24 شهريور 1400 ساعت 10:04


گروه اقتصادی:هیوندای سانتا کروز در ماه گذشته به دلیل فروش تمام تیراژ عرضه شده در مدت ۲۶ روز، عنوان پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا را کسب کرد.باتوجه به اینکه تا ورود به سال ۲۰۲۲ و عرضه محصولات جدید خودروسازان به بازار زمان زیادی باقی نمانده است، خودروسازان تلاش دارند تا محصولات فعلی خود در بازار را به بیشترین مقدار سودهی برسانند. بیشتر خودروها تا پیش از رسیدن به نمایندگی‌ها در سراسر دنیا توسط مشتریان خریداری می‌شود. زیرا کمبود تراشه میزان عرضه محصولات خودروسازان به بازار را کاهش داده و این مساله تقاضا را بیش از پیش افزایش داده است. نکته قابل توجه در اینجاست که هر خودروی مورد استقبال مشتریان قرار نگرفته، بلکه محصولاتی که از کیفیت و طراحی جدید برخوردار باشد، اقبال بهتری دارد. در ماه گذشته پر فروش‌ترین خودرو در بازار آمریکا هیوندای سانتا کروز و چس از آن شورولت کوروت بوده است.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از موسسات نظارت به بازار آمریکا، فروش خودرو در ماه گذشته با سرعت بسیار بیشتری همراه بوده است. نمایندگی‌ها در مدت ۲۶ روز بیشتر خودروهای جدید خود را به فروش رساندند. این درحالی است که دو ماه پیش به دلیل بحران کمبود تراشه، مدت فروش خودرو در نمایندگی‌ها به ۳۵ روز رسیده بود. از آنجایی که محصولات پیکاپ در بازار آمریکا جایگاه ویژه‌ای دارند، هیوندای سانتا کروز در هشت روز نخست ماه گذشته، صدر نشین پر فروش‌ترین خودرو ماه شد. کره‌ای‌ها با در نظر گرفتن ذائقه مشتریان آمریکا، محصولی را عرضه کردند که پر فروش‌ترین خودرو بازار شود. پس از هیوندای، شورولت با محصول کوروت توانسته رکورد دار فروش در بازار باشد.

تحلیلگران معتقد هستند که کمبود تراشه‌ها تاثیر چندانی در روند فروش خودروها نداشته است، اما توقف تولید خطوط می‌تواند سبب کاهش عرضه محصول و کاهش خرید شود. هرچند که هر محصولی با کمیابی در بازار مواجه می‌شود، تقاضا برای خرید آن از سوی مشتریان بیشتر می‌شود. به نظر می‌رسد مشتریان در بازار بیشتر منتظر کاهش قیمت هستند، مساله کاهش تراشه در بازارهای جهانی را نیز پذیرفته‌اند که تا چند ماه آینده محصولات بسیار کمی عرضه می‌شود.

گفتنی است که شورولت کوروت تا ماه گذشته توانست فروش یک میلیون دستگاه را در کارنامه ثبت کند، پس از آن به ترتیب مرسدس بنز GLS، سوبارو کراس تراک، تویوتا رآوفور، تویوتا سی‌نا جز پر فروش‌ترین محصولات در بازار خودرو آمریکا بودند. فروش هر یک از این خودروها در نمایندگی‌های فروش فقط ۱۰ روز زمان نیاز داشته است.


کد مطلب: 294070

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/294070/هیوندای-سانتا-کروز-پر-فروش-ترین-خودرو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir