به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۲۹۴۱۰۵

افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای خارجی در تیر ۱۴۰۰

افزایش ۱۰۰ درصدی پروازهای خارجی در تیر ۱۴۰۰
گروه اقتصادی:بررسی آمار پروازهای خارجی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در تیرماه سال جاری نشان می‌دهد این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌اند.
 
براساس گزارش منتشر شده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در ماه تیر سال ۱۴۰۰ در مجموع ۹۷۰ نشست و برخاست خارجی در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۰۰ هزار و ۵۰ مسافر و ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۷۷ کیلوگرم بار به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به تیرماه سال گذشته، ۱۰۰ درصد و نسبت به خرداد سال جاری به ترتیب ۲۹، ۴۶ و ۳۶ درصد افزایش داشته‌اند.
 
همچنین در این ماه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو تنها ۱۸ نشست و برخاست خارجی در فرودگاه قشم انجام شده که این پروازها ۲ هزار و ۱۳ مسافر و ۵۳ هزار و ۳۳۲ کیلوگرم بار جابه‌جا کرده‌اند. عملکرد این فرودگاه‌ها نیز نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۱۰۰ درصد رشد و نسبت به ماه پیش از آن ۱۰ درصد کاهش داشته است.
 
در این ماه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با انجام ۴۰۰ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۴۳ هزار و ۱۷۵ مسافر رکورددار انجام پرواز خارجی و تردد مسافر بین‌المللی در کشور بوده و ۴۰/۷۹ درصد از کل نشست و برخاست‌های خارجی و ۴۲/۳۰ درصد از جابه‌جایی مسافر بین‌المللی را به خود اختصاص داده است. این فرودگاه به مقاصد نجف، استانبول، دوحه و کابل پرواز داشته است.
 
 پس از این فرودگاه، به ترتیب دو فرودگاه شیراز با ۲۱۵ نشست و برخاست و تبریز با ۱۳۱ نشست و برخاست قرار گرفته‌اند. پروازهای خارجی در این ماه به ترتیب در فرودگاه‌های مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، قشم، گرگان و بیرجند انجام شده‌اند. گفتنی است اعداد مربوط به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در این آمار نیامده است.
 
در این ماه فرودگاه بیرجند با انجام ۲ نشست و برخاست خارجی و جابه‌جایی ۲۲۴ مسافر کم‌ترددترین فرودگاه بین‌المللی کشور بوده است. درتیرماه ۱۴۰۰ حداقل۸۰ درصد نشست و برخاست‌های داخلی به ترتیب در ۴ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان، انجام شده است.
در این ماه چهار مسیر استانبول-تبریز، تبریز-استانبول، نجف-مشهد و مشهد-نجف به ترتیب ۴ مسیر پرتردد داخلی بوده‌اند و پس از آن نیز دو مسیر دوحه-شیراز و شیراز-دوحه قرار دارند.
برچسب ها: پرواز های خارجی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها