به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۲۹۴۱۴۹

اینتر – رئال‌مادرید؛ تکراری و جذاب

گروه ورزشی: اینتر و رئال‌مادرید مثل فصل قبل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت و احتمالاً چالش صدرنشینی هم خواهند داشت.
اینتر – رئال‌مادرید؛ تکراری و جذاب
امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه جوزپه مه‌آتسای شهر میلان، اینتر میزبان رئال‌مادرید خواهد بود. این دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حالی برگزار خواهد شد که فصل قبل هم شاهد آن بوده‌ایم.

اینتر – رئال‌مادرید؛ تکراری و جذاب

اینتر؛ چالش سخت
اگر اینتر فصل قبل اسکودتو نبرده بود، کار سیمونه اینزاگی به مراتب راحت‌تر می‌شد. اما حالا تیم قهرمان را تحویل گرفته و با چالشی سخت روبه‌رو خواهد بود. حالا به‌عنوان قهرمان ایتالیا در لیگ قهرمانان حاضر هستند و در سری A هم هواداران‌شان به کمتر از قهرمانی راضی نمی‌شوند. با این که هفته قبل مقابل سامپدوریا امتیاز از دست دادند، ولی می‌توان گفت با ۲ برد و یک مساوی شروع خوبی داشته‌اند. حالا چالش اول در لیگ قهرمانان اروپا، چالشی سخت است. اینتر ۲۳ سال است که رئال را در لیگ قهرمانان نبرده و فصل قبل هم هردو بازی را باختند که در نهایت منجر به حذف‌شان شد. سیمونه با موفقیت در این چالش می‌تواند برای خودش اعتباری دست و پا کند.

رئال‌مادرید؛ کهکشان کارلتو
بازگشت به عقب یا اتکا به هوش یک تکنیسین کارکشته؟ کارلو آنچلوتی برگشت و جای دستیار سابقش زین‌الدین زیدان را گرفت. رئال‌مادرید که فصل قبل هیچ دستاوردی نداشت و یک جام هم نگرفت به آنچلوتی سپرده شده تا ناکامی‌ها جبران شود. فعلاً اوضاع بر وفق مراد رئالی‌هاست و صدرنشین لالیگای اسپانیا هستند. از طرفی گروه‌شان در لیگ قهرمانان اروپا هم خوب به نظر می‌رسد که طبیعتاً نباید برای‌شان دردسری ایجاد شود. ولی فراموش نکنید در گروهی مشابه با حضور اینتر و شاختار فصل قبل چه دردسرهایی برای صعود کشیدند. با این حال رئالی که دیدیم به نظر می‌رسد این فصل باثبات‌تر از فصل قبل باشد.

آخرین جدال

فصل قبل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، دیدار برگشت را رئال‌مادرید در جوزپه مه‌آتسا ۲ بر صفر از اینتر برد. آزار (پنالتی) و حکیمی (گل‌به‌خودی) گل‌های رئال را زدند.

آمار بازی

۱۳) با ۱۳ عنوان قهرمانی رئال‌مادرید پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا است. با این حال چند فصلی می‌شود که خوب نتیجه نگرفته‌اند و آخرین قهرمانی‌شان به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد.

۳) اینتر ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. آخرین قهرمانی نراتزوری در سال ۲۰۱۰ به‌دست آمده است.

۱۱) همه‌چیز در دیدارهای رودرروی اینتر و رئال برابر است. هر تیم ۵ بازی را برده و یک بازی مساوی شده، در حالی که هرکدام ۱۳ گل به رقیب زده‌اند.

۲) رئال‌مادرید هردو دیدار فصل قبل را از اینتر برد. آخرین برد نراتزوری مقابل مادریدی‌ها به نوامبر ۱۹۹۸ یعنی ۲۳ سال قبل برمی‌گردد.

۵۲) اینتر در ۵۲ بازی مقابل تیم‌های اسپانیایی فقط ۱۵ برد داشته. ۱۳ بازی‌شان مساوی شده و ۲۴ بازی را باخته‌اند. آخرین بازی‌شان مقابل تیمی اسپانیایی هم همان بازی فصل قبل مقابل رئال بود که باختند.

۷۸) رئال‌مادرید ۷۸ مصاف با ایتالیایی‌ها داشته که ۴۱ بازی را برده، ۱۱ بازی مساوی شده و ۲۶ بازی را باخته. آخرین بازی رئال مقابل تیمی ایتالیایی در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل مقابل آتالانتا بود که ۳-۱ بردند.

۶) کهکشانی‌ها ۶ بازی آخرشان مقابل تیم‌های ایتالیایی را برده‌اند. آخرین باخت رئال مقابل یوونتوس بوده که در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ رقم خورد. با این حال آن بازی جنجالی با پنالتی دقیقه آخر رونالدو منجر به صعود رئال به مرحله بعد شد.

۷۱) کریم بنزما با ۷۱ گل زده چهارمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. او فصل قبل به رکورد رائول رسید. ۵۹ گل بنزما با پیراهن رئال ثبت شده و ۱۲ گل را برای لیون زده است.

مصدومان و محرومان

استفانو سنسی تنها مصدوم اینتر برای این دیدار است. هنوز تکلیف کریستین اریکسن بعد از حمله قلبی در یورو ۲۰۲۰ هم مشخص نیست و فعلاً کنار اینتری‌ها نیست. تونی کروس، گرت بیل، مارسلو، فرلان مندی و دنی سبایوس هم مصدومان رئال‌مادرید هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم

اینتر: هاندانوویچ، اشکرینیار، دی‌فرای، دی‌مارکو، دارمیان، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌اوغلو، پریشیچ، ژکو و لائوتارو
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، گوتیرس، والورده، کاسمیرو، مودریچ، هازارد، وینیسیوس و بنزما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها