به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۹۴۱۵۷

جهش جدید کرونا در ایران دیده نشده است

جهش جدید کرونا در ایران دیده نشده است
گروه جامعه: دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین وضعیت ایران از نظر ورود موتاسیون جدید ویروس کرونا توضیح داد و گفت: بالاخره در طول زمان و به دلیل جابه‌جاهای بین‌المللی ورود همه سوش‌ها به همه کشورهای اتفاق می‌افتد، اما آنچه اهمیت دارد این است که ویروس تا چه اندازه می‌تواند به سویه غالب تبدیل شود و پیک ایجاد کند.
 
به گزارش  میزان، دکتر عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آخرین وضعیت کشور در مورد ورود موتاسیون جدید گفت: خدا را شکر به جز موتاسیون دلتا ورود سکانس جدیدی در کشور گزارش نشده است و آزمایش‌هایی که تاکنون انجام دادیم همان سویه‌های قبلی را نشان می‌دهند. 

این فوق تحصص ریه ضمن اشاره به اینکه جهش‌های هوشمندی که ویروس کووید انجام می‌دهد در جهت افزایش عفونت‌زایی ویروس و بالا رفتن قدرت سرایت‌پذیری آن است، ادامه داد: هر کدام از جهش‌هایی که ویروس انجام می‌دهد بسته به اینکه بر کدام قدرتش اضافه شده می‌تواند در جامعه پخش شود و برای مثال موتاسیون دلتا به دلیل افزایش قدرت سرایت‌پذیری ویروس به راحتی در جامعه پخش شد و شاهد افزایش موارد ابتلا و مرگ ومیر در کشور بودیم.

لامبدا نمی‌تواند ویروس غالب در کشور شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه وضعیتی که سوش‌های جدید در جوامع به وجود می‌آورند، به این موضوع بستگی دارد آن سوش می‌تواند به سویه غالب تبدیل شوند و سبب ایجاد پیک شود یا نه، افزود: بالاخره در طول زمان و به دلیل جابه‌جاهای بین‌المللی ورود همه سوش‌ها به همه کشورهای اتفاق می‌افتد، اما آنچه اهمیت دارد این است که ویروس تا چه اندازه می‌تواند به سویه غالب تبدیل شود و پیک ایجاد کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما در مورد وضعیت ایران در مورد ورود این ویروس‌ها چیست، اظهار کرد: هنوز مطالعات چندانی در خصوص این موتاسیون‌ها صورت نگرفته است و عده‌ای معتقد هستند که لامبدا نمی‌تواند ویروس غالب شود چراکه ایمنی که بر سویه دلتا موثر است، بر آن هم اثر دارد و به طور کلی اطلاعات ما در خصوص این جهش‌ها کامل نیست و برای اظهار نظر در این خصوص باید صبر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها