به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۲۹۴۱۶۸

کنترل مرگ خاموش با تمرینات ایزومتریک

کنترل مرگ خاموش با تمرینات ایزومتریک
گروه علمی:دانشمندان استرالیایی می‌گویند ۱۲ دقیقه تمرینات ایزومتریک در روز می‌توان خطر ابتلا به مرگ خاموش را کاهش دهد. فشار خون بالا که به مرگ خاموش نیز شهرت دارد یکی از بدترین بیماری‌های زمینه‌ای است که می‌تواند خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و نارسائی کلیوی را در افراد افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است افراد دارای فشار خون بالا هستند در صورت ابتلا به ویروس کرونا در خطر بیشتری برای بستری شدن و یا از دست دادن جانشان قرار دارند.
 
فشار خون زمانی افزایش می‌یابد که رگ‌های خونی دچار انقباض شوند. شاید به ظاهر این موضوع بی خطر به نظر برسد، اما اگر خون کافی به اندام‌ها نرسد این موضوع می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد. حمله قلبی یکی از این موارد است.

با این حال، می‌توان با برخی اقدامات ساده در زندگی به کاهش فشار خون کمک کرد. تحقیقات متعدد نشان داده است داشتن تحرک کافی به کاهش فشار خون و نیز جلوگیری از ابتلا به آن کمک می‌کند. فعالیت‌های هوازی و نیز استقامتی هر دو برای فشار خون مفید است.

محققان می‌گویند فعالیت‌های ورزشی سبک به اندازه ورزش‌های حرفه‌ای و هوازی می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. تمرینات ایزومتریک (Isometric exercise) در این زمینه توصیه می‌شود. تمرینات ایزومتریک برای ایجاد فشار بر روی عضلات بدون استفاده از وزنه و به صورت ثابت انجام می‌شود. در این تمرینات عضلات تحت فشار قرار می‌گیرند، اما حرکتی نمی‌کنند.

از آنجا که تمرینات ایزومتریک تنها در یک حالت و بدون حرکت انجام می‌شود، باعث بهبود توانایی در یک حالت می‌شود. دانشمندان استرالیایی به تازگی اقدام به بررسی تاثیر این تمرینات بر فشار خون کردند. در این تحقیقات ۱۱۴۳ شرکت داشتند که میانگین سنی آن‌ها ۵۶ سال و جنسیت ۵۶ درصد آن‌ها زن بود.پیش‌تر تحقیقات نشان داده بود برای کاهش فشار خون از طریق ورزش دستکم باید این امر ۳ هفته ادامه یابد. محققان نیز در یک بازه ۳ هفته‌ای اقدام به بررسی افراد کردند. شواهد نشان داد انجام تمرینات ایزومتریک به طور موثری باعث کاهش فشار سیستولیک و دیاستولیک در این افراد شد.

متخصصان می‌گویند تمرینات ایزومتریک نه تنها به طور ایمن و موثر باعث کاهش فشار خون افراد شد، بلکه این تمرینات به مراتب از ورزش‌های دیگر برای فرد ایمن‌تر است. جالب اینجاست که تنها با انجام ۱۲ دقیقه تمرینات ایزومتریک می‌توان باعث کاهش فشار خون شد.

با این حال، دانشمندان تاکید دارند برای داشتن سطح فشار خون مناسب علاوه بر انجام ورزش، باید از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و مصرف نمک و غذا‌های فرآوری شده خود را کاهش دهید. مصرف مواد غذایی کم چرب و پر فیبر به افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه می‌شود. همچنین خوردن ۵ وعده میوه و سبزیجات در طول روز برای این افراد مفید است.
برچسب ها: فشار خون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها