به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۲۹۴۱۸۸

سناتور جمهوریخواه: جو بایدن موجب ننگ است

سناتور جمهوریخواه: جو بایدن موجب ننگ است
گروه بین‌الملل: جاش هاویلی (سناتور جمهوریخواه) در توییتی نوشت: این رئیس‌جمهور (جو بایدن) موجب ننگ است. رفتار او شرم‌آور است. او با رهبری شرم‌آور خود در این بحران (خروج از افغانستان) کشور را بی‌آبرو کرده است و زمان استعفای او فرا رسیده است.

همچنین لیندزی گراهام و مایک والتز، نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از حزب جمهوریخواه از دولت جو بایدن خواسته‌اند گروه طالبان را در فهرست "سازمان‌های تروریستی خارجی" قرار داده و از دسترسی آن به دارایی‌های افغانستان در خارج جلوگیری کند. گراهام گفته است که "اعلام طالبان به عنوان سازمان تروریستی شناسایی رسمی آنان توسط کشورهای دیگر را دشوار خواهد کرد و ما به جهانیان این پیام قاطع را می‌فرستیم که ایالات متحده با طالبان و هواداران آنان وارد مبادلات تجاری نخواهد شد."
وی گفته است که "طالبان به تمام معنا یک گروه تندرو است که از ترور به عنوان یک تاکتیک استفاده می‌کند."
والتز نیز گفته است که آمریکا باید "با چشمان باز" به تهدیدی که از جانب افغانستان صورت می‌گیرد نگاه کند و افزوده است: "دولت جو بایدن با تلاش برای عادی نمایی طالبان به عنوان دولت انتقالی افغانستان، مردم آمریکا را گمراه کرده در حالیکه طالبان به فعالیت‌های تروریستی ادامه می‌دهد، پناهگاه گروه‌های تروریستی، به نقض فاحش حقوق بشر مبادرت می‌ورزد، حقوق مدنی ابتدایی زنان را نادیده می‌گیرد و یک دولت منتخب را سرنگون کرده است." این عضو سنای آمریکا گفته است که "اگر دولت آمریکا بخواهد اعتباری را که با اقدام فاجعه‌بار خود در افغانستان نابود شده ترمیم کند باید گامی در راستای اعلام طالبان به عنوان سازمان تروریستی خارجی بردارد." وی گفته است که دولت آمریکا باید برای حمایت از مردم افغانستان دست به اقدام بزند. حزب جمهوریخواه در حال حاضر دارای اکثریت کرسی‌های کنگره نیست و تصویب این طرح مستلزم حمایت نمایندگان حزب دموکرات - حزب جو بایدن - است.

هشدار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گزارشی با بیان اینکه نشانه هایی از تحرک دوباره سازمان القاعده در افغانستان وجود دارد، اعلام کرد: رهبران ارشد سازمان القاعده به افغانستان بازگشته اند. سازمان القاعده تهدید علیه آمریکا را از یک سال آینده آغاز خواهد کرد. به همین دلیل سیا افزایش عملیات بر فراز افغانستان و مناطق مجاور آن را برای رصد کردن تهدیدات خواستار شده است.

گفتنی اینكه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دو روز پیش در یک جلسه استماع در کنگره مدعی شد بدبیانیه ‌ترین ارزیابی‌ ها هم سقوط کابل را حین حضور نیروهای آمریکایی در #افغانستان پیش ‌بینی نمی ‌کردند. بلینکن شامگاه دوشنبه در یک جلسه استماع در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره سقوط کابل گفت: حتی بدترین ارزیابی‌ ها پیش‌ بینی نمی‌کردند که نیروهای دولتی در کابل در حالی که نیروهای آمریکا در آنجا هستند، سقوط کنند. وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این جلسه افزود: طالبان متعهد شده از استفاده گروه‌های تروریستی از افغانستان به عنوان پایگاهی برای انجام عملیات تهدید کننده علیه آمریکا جلوگیری کند. بلینکن در پاسخ به انتقادهایی که معتقدند حضور طولانی‌ تر آمریکا می‌توانست از سقوط دولت افغانستان جلوگیری کند تصریح کرد: اگر 20 سال حضور و صرف صدها میلیارد دلار حمایت کافی نبوده باشد چطور حضور برای یک، پنج یا ده سال بیشتر می‌توانست تفاوتی در نتیجه ایجاد کند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها