کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرط تزریق دو دز واکسن برای سفر به عراق

24 شهريور 1400 ساعت 18:29


گروه جامعه: محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت  با اشاره به دستورالعمل‌های اربعین اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیم گرفته شده در ستاد ملی کرونا و هماهنگی‌های انجام شده بین وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت عراق؛ فقط موکب داران از طریق مرز هوایی در مراسم اربعین حضور خواهند داشت و امسال به دلیل شرایط بیماری کرونا پیاده روی عمومی نداریم. طبق توافقات قرار شده است تنها ۳۰هزار نفر از موکب داران و‌همراهان آن‌ها با ظرفیت حداکثر ۳٠ هزار نفر برای ارائه خدمات در ایام اربعین به این کشور اعزام شوند.

او ادامه داد: موکب دارانی که به کشور عراق اعزام می‌شوند در هنگام سفر باید دو هفته از زمان تزریق دز دوم واکسن‌شان گذشته باشد تا از طریق مرز هوایی به کشور عراق سفر کنند.فرهادی بیان کرد: موکب داران باید نکات بهداشتی، شیوه نامه های  را مانند فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک را رعایت کنند. تردد فقط از طریق مرز‌های هوایی به کشور عراق انجام خواهد شد و موکب داران باید شیوه نامه‌های بهداشتی را به طور دقیق و همچنین بهداشت فردی را رعایت کنند.

فرهادی بیان کرد: در ایام برگزاری مراسم اربعین بین ۴ تا ۵ نفر از کارشناسان مجرب و بازرس به مدت ۱۸ روزبا هدف کنترل بهداشت و ارائه خدمات به عراق اعزم می‌شوند.او گفت: بر اساس اعلام مرزبانی کشور در ایام اربعین مرز‌های زمینی برای سفر به کشور عراق بسته خواهد بود.


کد مطلب: 294221

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/294221/شرط-تزریق-دو-دز-واکسن-سفر-عراق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir