به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۲۹۴۲۳۶

بازداشت سه ایرانی-آمریکایی در فلوریدا

بازداشت سه ایرانی-آمریکایی در  فلوریدا
گروه سیاسی: وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد سه شهروند ساکن فلوریدا در دادگاه فدرال حوزه میامی با اتهام‌هایی مرتبط با نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پولشویی روبرو شدند.
سه متهم این پرونده محمد فقیهی ۵۲ ساله، همسرش فرزانه مدرسی ۵۳ ساله، و خواهرش فائزه فقیهی ۵۰ ساله، اداره‌کنندگان شرکت «اکسپرس جین» در فلوریدا، هستند.
بنا بر این بیانیه وزارت دادگستری، شرکت «اکسپرس جین» در فاصله اکتبر ۲۰۱۶ تا نوامبر ۲۰۲۰، در تراکنش‌های متعدد وجوهی را به ارزش بالغ بر سه و نیم میلیون دلار از حساب‌هایی در مالزی، چین، سنگاپور، ترکیه، و امارات متحده عربی دریافت کرد. این شرکت با این وجوه تجهیزات مربوط به توالی‌یابی دی‌ان‌ای را از شرکت‌های آمریکایی خریداری کرده و بدون اخذ مجوز از دفتر دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، آن‌ها را به ایران صادر کرد. بنا بر متن دادخواست، فائزه فقیهی و فرزانه مدرسی در سال ۲۰۱۹ با استفاده از این وجوه ملکی را برای شرکت «اکسپرس جین» خریداری کردند.فقیهی روز ۲۰ فوریه از ایران به فرودگاه بین‌المللی میامی بازگشت و توسط افسران گمرک و حفاظت مرزی مورد تحقیق قرار گرفت. بنا بر اسناد پرونده، فقیهی در آن زمان با ادای اظهارات نادرست، گفت که در ایران حرفه‌اش را دنبال نکرده و هیچ نوع کار تحقیقی در آن کشور انجام نداده است. این در حالی است که فقیهی مدیریت یک مرکز آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همنام خودش، یعنی «مرکز ژنتیک پزشکی دکتر فقیهی»، را برعهده داشت.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها