به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : ۲۹۴۲۳۸

تأکید بر تقویت توان نظامی اتحادیه اروپا

تأکید بر تقویت توان نظامی اتحادیه اروپا
گروه بین الملل: رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سخنرانی خود در پارلمان اروپا در مورد "وضعیت اتحادیه" از برنامه‌های پیش رو گفت. مهمترین پیام سخنرانی او این چنین بود: وابستگی کمتر. فن‌ در‌ لاین خواهان تقویت استقلال نظامی این اتحادیه است.
 اروزولا فن‌ در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا در دومین سخنرانی خود در برابر پارلمان اروپا درباره وضعیت این اتحادیه به نمایندگان گزارش داد. این سیاستمدار آلمانی از حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان روز ۱۵ سپتامبر در استراسبورگ در نشست پارلمان اروپا با تأکید بر قدرت عمل نظامی اتحادیه، از لزوم تقویت اروپا از نظر نظامی در همکاری تنگاتنگ با ناتو سخن گفت. فن‌در‌لاین گفت، اتحادیه اروپا باید توانایی مداخله نظامی بدون کمک آمریکا را داشته باشد.
برای این منظور به گفته فن‌در‌لاین، کمیسیون اتحادیه مشغول آماده کردن بیانیه‌ای مشترک با ناتوست که بنا بر گفته او پیش از پایان سال جاری ارائه می‌شود. به گفته فن‌درلاین، در نیمه نخست سال ۲۰۲۲ و همزمان با ریاست دوره‌ای فرانسه در شورای اتحادیه اروپا نشستی برگزار خواهد شد، ازجمله درباره سیاست دفاعی اتحادیه اروپا.
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، در مورد لزوم تقویت اتحادیه از نظر نظامی، سه دلیل برشمرد: ضرورت تضمین ثبات در منطقه ‌(کشورهای همسایه) توسط اتحادیه اروپا، متنوع شدن تهدیدات از جمله حملات سایبری، جنگ‌های ترکیبی و تسلیحات در فضا که چیره شدن بر آنها به تنهایی ممکن نیست و همچنین تأکید بر امکان اتحادیه اروپا در تقویت عملیات‌های نظامی در همکاری با نیروها و جامعه مدنی در صحنه (در خود کشورهای عضو).
فن‌در لاین گفت که بی‌شک، اروپا توانایی نظامی برای استقلال بیشتر را دارد، کمبودی که در این مسیر به اعتقاد او احساس می‌شود، مربوط به اراده سیاسی است.
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خطاب به نمایندگان کشورهای عضو گفت: «برخوردای از پیشرفته‌ترین نیروهای مسلح جهان در صورتی که هرگز آماده‌ی به خدمت گرفتن آن نباشیم، چه فایده‌ای دارد؟ مسئله نه فقط بر سر محدودیت امکانات نیست که فقدان اراده سیاسی است.»او در این سخنرانی همچنین در مورد تقویت عدم وابستگی اقتصادی و مبارزه با کرونا و تغییرات اقلیمی سخن گفت.
فن‌در‌لاین اعلام کرد که منابع مالی برای مبارزه با کاهش تنوع گونه‌ای دوبرابر می‌کند. رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: «پیام امروز من این است، اروپا آماده انجام اقدامات بیشتری است.»
فن‌ در‌لاین در این سخنرانی همچنین اعلام کرد برای مقابله با همه‌گیری کرونا این اتحادیه تا اواسط سال آینده میلادی ۲۰۰ میلیون دوز واکسن دیگر در اختیار کشورهای غیراروپایی قرار می‌دهد. او با اشاره به اینکه یک همه‌گیری "نه دوی سرعت که یک ماراتن است"، گفت که بر این باور است که کرونا در سال همچنان اروپا را به چالش خواهد کشید و عرصه‌ای برای سنجش توانایی‌های اروپا خواهد بود.اختصاص ۱۰۰ میلیون یوروی دیگر برای حمایت از مردم افغانستان برای جلوگیری از "خطر واقعی قحطی وفاجعه انسانی" از دیگر مواردی بود که این سیاستمدار اتحادیه اروپا در سخنرانی  به آن اشاره کرد. پیش‌تر و پس از به قدرت رسیدن طالبان در أفغانستان، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا کمک مالی به این کشور را تا ۲۰۰ میلیون یورو افزایش داده بود.
هرساله در ماه سپتامبر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد وضعیت اتحادیه سخنرانی می‌کند. موضوع سخنرانی گزارش عملکرد و اعلام برنامه‌های این اتحادیه است. در پایان این سخنرانی جلسه بحث و گفت‌وگویی با نمایندگان اتحادیه برپا می‌شود. فن‌ در‌لاین، سیاستمدار آلمانی، از تاریخ یکم دسامبر ۲۰۱۹ عهده‌دار این مسئولیت است.


 
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها