به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۵ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۹۴۲۴۳

صدور اجازه اقامت ۲۶۰۰ افغان در آلمان

صدور اجازه اقامت ۲۶۰۰  افغان در آلمان
گروه بین الملل: وزارت کشور آلمان برای دو هزار و ششصد افغان که در معرض خطر هستند، اجازه اقامت صادر کرده است. مقامات آلمانی گفتند که این افراد  نیازی ندارند درخواست پناهندگی دهند.
سخنگوی وزارت کشور آلمان  اعلام کرد آلمان پذیرش حدود دو هزار و ۶۰۰ مدافع حقوق بشر، هنرمند، دانشمند، خبرنگار أفغان را که به صورت بالقوه در معرض خطر هستند، تائید می‌کند.
آلمان در ماموریت تخلیه نظامی چهار هزار و ۵۸۷ نفر را از کابل خارج کرد که از این شمار، سه هزار و ۸۴۹ نفر افغان و ۴۰۳ نفر دیگر آلمانی بودند. بخشی دیگر از این افراد نیز از همکاران محلی ارتش آلمان و دیگر نهادها و موسسات آلمانی بودند.بعد از پایان یافتن عملیات تخلیه نظامی در ۳۱ اوت، صدها تن از نیروهای محلی افغان از طریق قطر به آلمان انتقال یافتند.
روزنامه آلمانی "نویه اوسنابروکر سایتونگ" گزارش داده است که بیش از چهار هزار افغان در حال حاضر قادر به خروج از کشور نیستند هر چند که آنها حق پیوستن به خانواده خود در آلمان را دارند.وزارت خارجه آلمان در پاسخ به پرسش اولا یلپکه، از حزب چپ‌ها و نماینده پارلمان این کشور پیرامون اعطا ویزا به شهروندان أفغانستان اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ فقط ۶۲۴ ویزا برای اتباع افغان صادر کرده است. یلپکه از "زمان انتظار طولانی  و غیر قابل قبول" انتقاد کرده است.



 
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها